دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 20:00
محمود نیلی در گفتگو با آنا:

بودجه و گرانی کالا از مشکلات عمده دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: بخش عمده مشکلات مراکز آموزش عالی مسائل مالی و بودجه‌ای و گران شدن نرخ اجناس برای رفع نیازهای روزانه است.
کد خبر : 347693
nili-new.jpg

محمود نیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره مشکلاتی که اکثر دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند، اظهار کرد: بخش عمده مشکلات مراکز آموزش عالی مسائل مالی و بودجه‌ای و گران شدن نرخ اجناس برای رفع نیازهای روزانه است. انتظار داریم که مقامات و مسئولان ذی‌ربط بودجه سال آینده دانشگاه‌ها را با نگاهی مثبت و کارشناسانه تعیین کنند تا مشکلات مراکز آموزشی از نظر اقتصادی اندکی کاهش یابد.


رئیس دانشگاه صنعتی همدان درباره پژوهش و تحقیق در فضای دانشگاه‌ها بیان کرد: پژوهش در فضای دانشگاه‌ها وضعیت مناسبی دارد و ساختار دانشگاه‌ها در زمینه علمی و پژوهشی مطلوب است؛ دانشگاه صنعتی همدان در منطقه چهار کشور، رتبه اول کشور را در اختیار دارد و جوانان ما با تلاش و همت خود توانسته‌اند گام‌های مهمی در انجام پژوهش‌های مؤثر بردارند.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها حرکت روبه جلوی خود را با شتاب ادامه می‌دهند و علت آن آیین‌نامه‌های دانشگاه‌ها است، چراکه آیین‌نامه‌ها، پژوهش را در مراکز آموزشی الزام می‌کند.


نیلی در خصوص استفاده از طرح‌های پژوهشی توسط مدیران و سازمان‌ها تصریح کرد: در استان همدان یک هزار و 200 نفر هیئت علمی داریم که اگر هرکدام از آنها چهار پروژه ارائه دهند، 4 هزار و 800 پروژه طرح می‌شود اما مشکل اینجاست که این طرح‌ها مطرح نمی‌شود.


رئیس دانشگاه صنعتی همدان در مورد کیفی‌سازی محتوای پژوهش‌ها عنوان کرد: باید نیازهای کشور پایش شود و متناسب با آنها طرح‌های پژوهشی انجام شود؛ باید طرح‌هایی همچون محیط زیست، آب و اشتغال در دانشگاه‌ها بررسی شود ولی متأسفانه بررسی و ارائه راه‌حل برای موضوعات جامعه را از دانشگاه‌ها درخواست نمی‌کنند، در صورتی که با طرح مشکلات و درخواست یاری از مراکز آموزش عالی، بسیاری از موارد قابل حل است.


انتهای پیام/4113/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته