دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به‌صورت مجازی؛

دوره آموزش تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

دوره آموزش تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزش مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر : 347623
دوره-کرامت-مجازی-سایت.jpg

میثم صداقت‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از برگزاری دوره آموزش تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت و  با استفاده از شیوه‌های نوین آموزش مجازی خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش مجازی کرامت با حضور اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزش مجازی طراحی و تدوین شده و در فواصل زمانی مشخص ارائه می‌شود.


وی زمان نام‌نویسی در این دوره را تا 9 دی و زمان برگزاری آن را 10 دی تا 22 بهمن اعلام کرد و افزود: در این شیوه علاوه بر دسترسی به فیلم و صوت آموزشی، چکیده مطالب اساتید همراه با فیلم قابل مشاهده است؛ که با توجه به استفاده همزمان از حواس سمعی و بصری، میزان یادگیری بیش از سایر روش‌ها خواهد بود. علاوه بر این آموزش مجازی، بستر مناسبی برای دسترسی آسان به مطالب ارائه شده توسط اساتید شاخص و بدون محدودیت‌های آموزش حضوری را فراهم کرده است.


دبیر علمی «دوره دوم مجازی تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی» با بیان اینکه تمام فرایند دوره از مرحله‌ی ثبت‌نام، ارائه محتوای آموزشی و برگزاری آزمون از طریق تارنما و صفحات مرکز تربیت مربی در فضای مجازی به نشانی خواهد بود، تصریح کرد: مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت عقلانی، مدیریت بازی به مثابه مهم‌ترین ابزار تربیت کودکان، ویژگی‌ها و راهبردهای تربیت دختران، مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت ولایی، شیوه‌های آموزش و تربیت جنسی کودکان، مدیریت قوانین به‌مثابه مهم‌ترین ابزار تربیت مقطع ابتدایی، مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت تمدنی، مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت فطری، مبانی، اصول و روش‌های انسان‌شناسی تربیت بر اساس رویکرد شهید مطهری، مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت قرآنی و کتابشناسی کتاب کودک و نوجوان از عناوین و سرفصل‌های دوره به شمار می‌آید.


وی یادآور شد: اعطای گواهی معتبر از سوی مجتمع آموزشی فرهنگی امام صادق علیه‌السلام و دانشگاه فرهنگیان، اعطای گواهی آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش برای معلمان دانشگاه فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش، ارائه تخفیفات ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و اعضای دوره کرامت یک، بازگرداندن هزینه دوره به سه نفر برتر و اولویت ثبت نام نفرات برتر در دوره‌های آینده از مزایای دوره شمرده می‌شود.


صداقت‌زاده خاطرنشان کرد: گام‌های بعدی این مسیر، در قالب دوره‌های تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت، به تفصیل و تعمیق مباحث سطح یک و دو می‌پردازد. از این رو برگزیدگان سطح دو در اولویت ثبت‌نام برای سطوح آینده هستند. سطوح بالاتر به صورت آموزش حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شامل مباحث متنوعی در زمینه‌های گوناگون است. مدیریت تعامل و ارتباط با خانواده دانش آموزان، نقد و تبیین رویکرد روانشناسی غرب، یادگیری مسئله محور، مدیریت اردوهای دانش آموزی برخی عناوین این دوره‌ها هستند.


وی افزود: ارزیابی دوره مجازی تربیت معلم، در دو بخش «هفتگی» و «آزمون جامع» به صورت برخط (آنلاین) است. امتیاز قابل کسب در مجموع دو بخش صد نمره خواهد بود که  ۶۰ امتیاز متعلق به سنجش هفتگی و ۴۰ امتیاز دیگر در آزمون جامع (چهارگزینه‌ای) محاسبه می‌شود. افرادی که از مجموع این دو بخش حداقل شصت نمره را کسب کنند، موفق به دریافت گواهی از دانشگاه فرهنگیان خواهند شد. مدارک اعطایی برحسب امتیاز مخاطبان در سه سطح و مطابق جدول زیر ارائه می‌شود.


دبیر علمی «دوره دوم مجازی تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی» تأکید کرد: مباحث این سطح  در قالب ویدیوهای  قابل دانلود در حدود ۴۰ ساعت آموزشی ارائه می‌شود. روز ۹ دی لینک کانال اختصاصی اعضای این دوره در پیام رسان بله از طریق پیامک ارسال خواهد شد و راهنمایی در ابتدای مباحث کانال در خصوص نحوه دستیابی به محتوای دوره ارائه می‌شود. هر هفته روزهای دوشنبه محتوای تصویری و صوتی از مباحث اساتید و در حدود ۳ ساعت فیلم و صوت مجازی سازی شده، در سامانه آموزش مجازی کرامت بارگذاری خواهد شد و همه اعضای دوره می‌توانند هر زمان در طول هفته و حتی تا پایان دوره، فایل‌ها را دریافت کنند.


وی گفت: هر هفته آزمونی از مباحث ارائه شده توسط استاد در آن هفته برگزار می‌شود که اعضای دوره هر زمان در طول هفته و یا تا پایان دوره فرصت دارند تا در هر یک از این آزمون‌ها شرکت کنند. آزمون جامعی به صورت تستی در پایان دوره برگزار خواهد شد که همه اعضای دوره یک هفته فرصت دارند تا هر زمان برای ایشان مقدور بود در این آزمون شرکت کنند. در پایان دوره، گواهی دیجیتال برای همه اعضایی که نمره حداقل ۶۰ از ۱۰۰ نمره را کسب کنند، صادر می‌شود.


انتهای پیام/4090/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته