دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 14:10
دیده‌بان میانکاله در گفت‌وگو با آنا خبر داد

پاکسازی باغ تاریخی عباس‌آباد توسط انجمن‌های زیست‌محیطی

دیده‌بان میانکاله با تاکید بر اهمیت پاکسازی مناطق شمالی کشور از سوی سمن‌های زیست‌محیطی، گفت: با توجه به معضل پسماند در شهرهای شمالی کشور، مدتی است که تعدادی از سمن‌های زیست‌محیطی به ویژه رفتگران طبیعت اقدام به پاکسازی این مناطق کرده‌ و در آخرین اقدام روز جمعه باغ تاریخی عباس‌آباد را از زباله پاک کردند.
کد خبر : 34759

حر منصوری عبدالملکی در گفت‌وگو با آنا، با بیان این مطلب افزود: پاکسازی این باغ تاریخی از زباله از چند جهت اهمیت داشت، از جمله اینکه این باغ از آثار تاریخی کشور محسوب می‌شود و بیش از 400 سال قدمت دارد.



وی گفت: باغ تاریخی عباس‌آباد مربوط به دوران صفویه و پایتخت فصلی یا ییلاقی شاه عباس بوده و امروزه به یکی از مناطق گردشگری در شمال کشور تبدیل شده است و بنابراین ورود مسافران به این باغ باعث ایجاد حجم انبوهی از زباله می‌شود که باید پاکسازی شود.



منصوری با بیان اینکه پاکسازی باغ تاریخی عباس‌آباد اهمیت زیست‌محیطی نیز دارد، یادآور شد: این باغ اکنون زیستگاه گونه ارزشمندی به نام «وزغ تالشی» بوده و از آنجا که بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد این جانور در زیستگاه اصلی‌اش یعنی البرز غربی بسیار کاهش یافته است، بنابراین کمک به حفاظت از باغ تاریخی عباس‌آباد تاثیر بسزایی در حفاظ این گونه ارزشمند خواهد داشت.



وی گفت: بر همین اساس روز جمعه گروهی از سمن‌های زیست‌محیطی از جمله رفتگران طبیعت مازندران، آرونک طبیعت بهشهر،گروه کوهنوردی دانوش بهشهر، دیده‌بان میانکاله و تعدادی از فعالان محیط‌ زیست گرگان اقدام به بازسازی این باغ تاریخی کردند.


دیده‌بان میانکاله با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی سمن‌ها از این دست تاثیر بسیاری می‌تواند در حفاظت از محیط‌ زیست کشور داشته باشد، گفت: خوشبختانه از ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد سمن‌های زیست‌ محیطی به 700 سمن رسیده است و سازمان محیط‌ زیست کشور نیز حمایت خوبی از این نهادهای مردمی داشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیطزیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته