دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1397 - 16:27
رئیس پلیس راهور تهران:

سه تیم کارشناسی سانحه رانندگی واحد علوم وتحقیقات را بررسی می‌کنند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه اتوبوس حادثه‌دیده در واحد علوم و تحقیقات معاینه فنی نداشته است، گفت: سه تیم کارشناسی این پرونده را بررسی می‌کنند.
کد خبر : 347510

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی پلیس راهور تهران بزرگ، محمدرضا مهماندار درباره واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات گفت: با توجه به اینکه این تصادف ابعاد مختلفی دارد که باید تمام آنها در نظر گرفته شود، با هماهنگی دادستان تهران و دستور وی سه تیم کارشناسی خبره برای رسیدگی به این موضوع تعیین کرده‌ایم.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این سه تیم شامل گروهی از کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، کارشناسان فنی و مکانیک خودرو برای مشخص کردن اشکالات فنی احتمالی خودرو و همچنین یک تیم نیز از کارشناسان فنی و مهندسی در حوزه راه که از وزارت راه و شهرسازی با ما همکاری کرده‌اند، است؛ بنابراین صبح امروز این سه تیم به محلی که خودرو نگه‌داری می‌شود و محل وقوع تصادف اعزام شدند تا به موضوع رسیدگی کنند.


وی اظهار کرد: لازم است سهم همه عواملی که در این تصادف مقصر بوده‌اند مشخص شود؛ خطای احتمالی راننده، اشکالات راه و نقص خودرو و همچنین کوتاهی مسئولین چه به عنوان پیمانکار حمل‌ونقل و چه کارفرمای این حوزه از عواملی است که در بروز این حادثه مؤثر بوده‌اند.


مهماندار گفت: بر اساس اظهارات شهود، این اتوبوس در یکی از ایستگاه‌ها توقف نمی‌کند و راننده از این لحظه به دانشجویان می‌گوید که اتوبوس ترمز ندارد و همه به سمت عقب اتوبوس بروند؛ بعد از طی کردن حدود 600 متر، راننده احتمالاً برای اینکه بتواند به نحوی خودرو را متوقف کند وارد فضای سبز می‌شود که درختان کوچکی داشته و نتوانسته جلوی حرکت اتوبوس را بگیرد.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اتوبوس با یک زاویه 35 درجه از جاده خارج می‌شود و بعد از اینکه 69 متر مسیر را طی می‌کند، با پایه بتنی که برای تأسیسات آب در آنجا قرار داشته برخورد می‌کند که سرعت اتوبوس و برخوردی که با آن پایه بتنی می‌کند، باعث می‌شود که تقریباً دو سوم زیر اتوبوس جمع و منهدم شود که این موضوع باعث افزایش تلفات شده است.


وی ادامه داد: در تاریخ 22 آذر معاینه فنی این خودرو منقضی شده و در زمان تصادف معاینه فنی نداشته است؛ ضمن اینکه سن فرسودگی اتوبوس‌های شهری 10 سال است که این خودرو تولید سال 1381 بوده و از سال 1391 در سن فرسودگی قرار داشته است.


مهماندار در پایان یادآور شد: این اتوبوس‌ها سرویس داخلی دانشگاه هستند و دانشگاه آن‌ها را به‌عنوان پیمانکار استخدام کرده تا بین دانشکده‌های مختلف کار سرویس‌دهی را انجام دهند لذا این اتوبوس‌ها مربوط به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نیستند.


انتهای پیام/4110/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته