دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 10:15

انتقاد نادران از عدم حضور روحانی در جلسه بررسی بودجه/ لاریجانی: حق انتخاب با رئیس جمهوری است

الیاس نادران که از عدم حضور رئیس جمهوری در بررسی کلیات بودجه انتقاد کرد، با این پاسخ از سوی لاریجانی مواجه شد که "ما از آقای روحانی دعوت کرده‌ایم، اما حق انتخاب با رئیس جمهوری است و اگر نخواهند از فرصت خود استفاده کنند، ایرادی به بررسی بودجه وارد نیست."
کد خبر : 3475

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، الیاس نادران در جلسه علنی صبح امروز مجلس، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور در تذکری اظهار کرد: بر اساس بند ج ماده 112 و ماده 118 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح شده که دولت موظف است حداکثر تا 16 آذرماه بودجه را به مجلس تقدیم کند اما قیدی ندارد که چه کسی از اعضای دولت بودجه را تقدیم می‌کند.


وی ادامه داد: اما در بند ج ماده 112 گفته شده که در کلیات لایحه بودجه پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش خود را ارائه می‌دهد بنابراین رسیدگی به کلیات لایحه بودجه باید با نطق رئیس جمهور شروع شود. رئیس جمهور باید در ابتدای بررسی کلیات نظرش را در مورد آن چه که در تلفیق اتفاق افتاده بیان کند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر ایشان نمی‌آید، هیئت رئیسه باید اعلام کند که آیا از رئیس جمهور برای جلسه امروز دعوت کرده یا خیر و یا اگر این حکم آیین‌نامه بلااستفاده است، می‌توانیم آن را اصلاح کنیم.


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این حکم بلااستفاده نیست؛ رئیس جمهوری می‌تواند در ابتدای کلیات سخنان خود را مطرح کند. از ایشان هم دعوت شده است. در دولت قبل هم همین‌گونه بود که می‌توانستند در ابتدای کلیات صحبت خود را مطرح کنند. بنابراین آنها می‌توانند به مجلس بیایند و از وقت‌شان استفاده کنند. اگر البته نخواهند از وقت‌شان استفاده کنند، اشکالی به بررسی بودجه وارد نمی‌شود ولی ما از آقای رئیس جمهور دعوت کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته