دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 06:17
مصری در گفتگو با آنا:

واگذاری یارانه‌ها به استانداران عدم توازن در کشور را تشدید می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با واگذاری امور یارانه‌ به استانداران، استان‌های برخوردار آبادتر و استان‌های کم‌برخوردار، فقیرتر می‌شوند.
کد خبر : 347430

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح سپردن اختیار حذف یارانه سه دهک بالا به استان‌ها اظهار کرد: پرداخت یارانه به مردم یک امر ملی و قانون بود که با توجه به گستردگی آن دولت خوب توانست در این حوزه عمل کند.


وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه عمل پرداخت یارانه در طول اجرای این قانون با شکایت‌های کمی روبه‌رو بودیم که این نشان از عملکرد مثبت دولت در سطح ملی است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا دولت قصد واگذاری این امر به استان‌ها را دارد، گفت: تا کنون که مسئله پرداخت به مردم و جلب رضایت مطرح بود، دولت به صورت مرکزی عمل می‌کرد، اما حالا که می‌خواهند مسئله حذف یارانه را مطرح کنند، پای استانداران و فرمانداران را به میان می‌کشند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تأکید کرد: برخی استان‌ها در کشور  از منابع کمتری برخوردار هستند و برخی بیشتر، بنابراین یارانه بگیران در برخی استان‌ها قابل حذف نیستند، در حالی که استان دیگری تعداد افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند،کمتر است، لذا با توجه به اینکه قرار است پول یارانه به مصارف خود استان تعلق گیرد، این روش توازن عدالت در استان‌ها را به هم خواهد زد. با این روش استان‌های برخوردار آبادتر و استان‌های کم‌برخوردار فقیرتر خواهد شد.


وی به سیاست‌های اشتباه دولت‌ها اشاره و بیان کرد: هدف ما ایجاد توازن در کشور و کم‌کردن فاصله توسعه‌ای بین استان‌هاست. اما در عمل می‌بینیم برخی استان‌هایی که آب ندارند، تمرکز صنایع آب‌بر در آنجا زیاد است، استانی که زمین ندارد، صنایع زمین‌بر در آنها فراوان است و در عوض استانی که جاده، فرودگاه و دیگر ابزار برای توسعه را دارد با مشکلات دیگری مواجه است که نمی‌تواند به خوبی از ابزارش برای تولید ثروت بهره‌بگیرد. واگذار کردن امور یارانه‌ها به استان‌ها هم جزو برنامه‌هایی است که به عدم توازن میان استان‌های کشور دامن می‌زند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته