دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 12:12
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد

احداث 50 بوستان در پایتخت تا پایان امسال/ بانوان باز هم صاحب بوستان می‌شوند

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تا پایان سال 94 بیش از 50 بوستان محله‌ای، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران احداث می‌شود.
کد خبر : 34728

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی محمد مختاری با اشاره به احداث بیش از 50 بوستان در شهر تهران تا پایان سال 94، گفت: براساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، در سال جاری علاوه بر توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران و فضای سبز بزرگراه‌ها و دیگر قطعات فضای سبز، بیش از 50 بوستان در سطوح محله‌ای، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با تاکید بر اینکه بوستان‌های موضوعی در سطح مناطق 22 گانه در شهر تهران احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، افزود: از جمله بوستان‌های شاخص باغ ملک در منطقه 1، باغ گل‌ها در منطقه 2، بوستان دوستدار کودک در منطقه 18، چهارباغ در اراضی مصلای امام خمینی(ره)، بوستان دانش و طبیعت و بوستان ایرانیان در منطقه 19، بوستان بانوان لویزان در منطقه 4، بوستان کودک در منطقه 20، بوستان فن‌آوران در منطقه 15 و ده‌ها بوستان دیگر را می‌توان نام برد.


وی با بیان اینکه ساخت بوستان‌های بانوان در تهران از سال 87 براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد، تصریح کرد: تا تیرماه سال 91 چهار مجموعه از آن احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که می‌توان به بهشت مادران در منطقه 3 به مساحت 17 هکتار، پردیس بانوان در منطقه 15 به مساحت 27 هکتار، نرگس در منطقه 18 به مساحت 24 هکتار و شهربانو واقع در بوستان بزرگ ولایت به مساحت 6 هکتار اشاره کرد.


مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین احداث بوستان بانوان در شرق پایتخت را یادآور شد و افزود: به همین منظور ایجاد بوستانی اختصاصی برای بانوان در پهنه‌ شرقی تهران در سال 93 طراحی و احداث پنجمین بوستان ویژه بانوان به وسعت 30 هکتار آغاز شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب