دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1397 - 03:42

کودکان مهاجر فرصت‌های شغلی کمی در آلمان دارند

کودکان خانواده‌های مهاجر در آلمان در آینده فرصت‌های شغلی کمتری نسبت به فرزندان خانواده‌های آلمانی خواهند داشت.
کد خبر : 347232
18359294_303.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اشپیگل، نتیجه تحقیقات مؤسسه اقتصاد آلمان نشان می‌دهد در ۲۰۱۷ حدود ۷۲ درصد شهروندان ۲۵ تا ۴۴ ساله با زمینه مهاجرت در آلمان شاغل بوده‌اند. این درحالی است که آمار مذکور در مقایسه با شمار شهروندان شاغل آلمان که پیشینه مهاجرت ندارند ۱۵ درصد کمتر بوده است.


در نتیجه تحقیقات مؤسسه اقتصاد آلمان درباره شهروندان جوان ۱۸ تا ۲۰ ساله آلمان آمده است: «در این محدوده سنی شمار افراد با زمینه مهاجرت که به دانشگاه راه نیافته‌اند و تخصص کاری نیز ندارند به نسبت افراد بدون سابقه مهاجرت بسیار بیشتر است.»


محققان همچنین  در گزارش خود نوشته‌اند: «این موضوع به‌دلیل سطح تحصیلات پایین و تسلط کمتر این افراد به زبان آلمانی است. حتی اگر افراد در سنین پایین به آلمان مهاجرت کنند، باز همانند شهروندان آلمانی نمی‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند یا تخصصی کسب کنند.»


در این میان، برخی از نتیجه این تحقیق، محققان را شگفت‌زده کرده است؛ به‌عنوان نمونه خانواده‌هایی که زمینه مهاجرت دارند، بیشتر اهداف آموزشی و آینده پرباری برای کودکانشان درنظر می‌گیرند. باوجود این، کودکان مهاجر در سیستم آموزش آلمانی کمتر از کودکان دیگر موفق هستند.»


محققان معتقدند در دوره پیش‌دبستانی بیشتر مهارت‌های فردی این کودکان به‌خوبی رشد نمی‌کند و این موضوع در دوران تحصیلات در مدرسه و دانشگاه شدیدتر می‌شود. از سوی دیگر بیشتر کودکان با زمینه مهاجرت با تأخیر بسیار به مهدکودک یا مدارس می‌روند، حتی اگر در این مراکز، کودکان به خوبی آموزش ببینند دسترسی به این مراکز برای همه خانواده‌های آسیب‌دیده امکان‌پذیر نیست. همچنین پس از ورود به مدرسه، مشکلات زیادی وجود دارد. در واقع بسیاری از مدارس توانایی ادغام کودکان و نوجوانان را با پس‌زمینه مهاجرت ندارند.


به‌گفته محققان، بسیاری از ‌مهاجران با مشکلات مالی مواجه می‌شوند. طبق آمارهای منتشره،  در ۲۰۱۷ حدود ۱۴ درصد از شهروندان با زمینه مهاجرت در وضعیت بد مالی و فقر قرار داشته‌اند. این درحالی است که تنها 6 درصد از شهروندان آلمانی در چنین وضعیتی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته