دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 13:08

برگزاری جشنواره «قدردانی از مواضع ایران» در سوریه

روزنامه «الاعتدال الاغترابیه» با همکاری اتحادیه رسانه‌های عرب در آمریکا جشنواره‌ای در حومه دمشق برگزار کرد تا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع بحران سوریه و حمایت از مردم این کشور قدردانی کند.
کد خبر : 34720

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وبگاه «دام‌پرس»، «محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در دمشق در سخنانی در این جشنواره گفت: من از برگزارکنندگان مراسم که نسبت به جمهوری اسلامی ایران لطف دارند تشکر می‌کنم. امروز به اینجا آمده‌ایم تا صدای فرزندان عزیز سوری را بشنویم و از دولت سوریه و نیز «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور تشکر کنیم. همچنین از مردم اصیل و عرب سوریه، ارتش و نیروهای مقاوم این کشور تشکر می‌کنیم.


براساس این گزارش، «شیبانی» افزود: جنگ امروز تنها علیه سوریه نیست و تروریست‌ها، ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار داده‌اند. جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که همگام و همراه مردم و دولت سوریه ایستاده است و ما به حمایت خود از مردم عزیز سوریه و ارتش قهرمان آن ادامه خواهیم داد.



سفیر ایران با تاکید بر عمق دوستی میان دو کشور، تصریح کرد: سوریه دولت مقاومی است که قریب پنج سال با بحران داخلی و گروه‌های تروریستی و نکفیری که امنیت و صلح منطقه را هدف قرار داد‌اند، دست و پنجه نرم کرده است.


از سوی دیگر «سماهر لوحو» عضو شورای مدیریت اتحادیه رسانه‌های عرب در آمریکا در سخنانی گفت: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا پیام سوری‌های خارج‌نشین را به گوش ایرانیان برسانیم و آن چیزی نیست جز قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران. ما از حمایت ملت ایران و همراهی نظام جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت سوریه تشکر می‌کنیم.


«جمال حمصی» وکیل روزنامه «الاعتدال الاغترابیه» و عضو اتحادیه رسانه‌های عرب در آمریکا گفت: افتخار قدردانی از ایران نسبت به مواضعش درقبال دولت و ملت سوریه، در تاریخ فعالیت‌های اتحادیه رسانه‌های عرب در آمریکا ثبت خواهد شد.


در پایان این جشنواره از برخی فعالان رسانه‌ای همچون «حسین مرتضی» رئیس دفتر شبکه «العالم» در سوریه قدردانی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته