دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد واحد شیروان:

پژوهش باید به توسعه مرزهای دانش کمک کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: پژوهشی ارزشمند است که بتواند به توسعه مرزهای دانش کمک کند، ماموریت‌گرا باشد و مسائل پیچیده جامعه امروز را حل کند.
کد خبر : 347179
DSC04973.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیروان، پیش از ظهر امروز در مراسمی برترین‌های پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان معرفی شدند و از آنان تجلیل شد.


در این مراسم ابوالفضل فرهادی با تشکر از کارکنان حوزه علمی پژوهشی درباره پژوهش اظهار کرد: پژوهش ابزار پویایی کشور است، فرایندی منظم و سیستماتیک که با یک سؤال ساده آغاز شده و منجر به حل مسائل بزرگ می‌شود. پژوهشی ارزشمند است که بتواند به توسعه مرزهای دانش کمک کند، ماموریت‌گرا باشد و بتواند مسائل پیچیده جامعه امروز را حل کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با بیان احادیثی از امام علی (ع) ادامه داد: هر تلاشی که در آن تحقیق نباشد، فایده‌ای ندارد، هیچ کاری و راهی برتر از تحقیق و حقیقت‌جویی نیست چراکه پژوهش ارزش‌آفرین موجب استقلال شده و خدمت‌رسانی و خودسازی فرهنگی و اخلاقی را به همراه دارد.


معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های هفته پژوهش این واحد دانشگاهی اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته پژوهش پربارتر از هر سالی برگزار شد و تمام حوزه‌ها پای کار آمدند و برنامه‌های متنوعی صورت گرفت که از جمله آنها می‌توان برگزاری کارگاه مقاله‌نويسی به روش علمی و پژوهشی از سوی گروه آموزشی حسابداری و کارگاه آموزشی تحقیقاتی روش‌های اسانس‌گيری و عصاره‌گيری گياهان دارويی از سوی گروه کشاورزی را نام برد.


علی‌اکبر پوراحمد ادامه داد: سخنرانی علمی با موضوع توسعه زيرساخت هوشمند شهری در شيروان از سوی گروه آموزشی کامپیوتر و برگزاری کارگاه آشنايی با تكنيك الايزا از سوی گروه کشاورزی و كارگاه آشنايی با نرم‌افزارهای راست‌آزمايی پايان‌نامه‌ها و مقالات پلاژياريسم و اصالت‌سنج از سوی مدیریت پژوهش و برگزاری سمينار آشنايی با بورس با همكاری شهرداری شيروان از سوی گروه آموزشی مدیریت بازرگانی و كارگاه اقتصادسنجی با نرم‌افزار ايويوز EVIEWS از سوی مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی کاربردی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش بود.


وی با بیان اینکه در هفته پژوهش تمام حوزه‌ها و گروه‌های آموزشی فعال ظاهر شدند، اضافه کرد: به مناسبت هفته پژوهش گروه آموزشی تربیت‌بدنی واحد شیروان برگزاری مسابقه فوتبال دوستانه بین تیم دانشگاه آزاد اسلامی شیروان و هنرستان پروفسور حسابی شیروان را در برنامه کاری خود داشت که با استقبال پرشور شرکت‌کنندگان همراه بود. حوزه دانشجویی فرهنگی نیز نشست علمی با موضوع تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و معرفی کتاب قطب‌نما برای دانشجویان و علاقه‌مندان را برگزار کرد.


به گفته پوراحمد به دلیل حجم زیاد برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، برگزاری این برنامه‌ها از هفته دوم آذرماه  آغاز شده و تا پایان هفته اول دی ادامه دارد.


به گزارش آنا در پایان مراسم از برگزیدگان و فعالان پژوهشی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و استان خراسان شمالی تجلیل شد.


انتهای پیام/4103/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته