دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرشاهی خبر داد:

جذب 226 میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در استان خراسان‌ رضوی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، 226 میلیون دلار سرمایه خارجی در این استان وارد شده است.
کد خبر : 347162
ContentImages_258046t.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ شکوه میرشاهی با بیان جذب 226 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان خراسان رضوی از ابتدای دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در این مدت مجوز بالغ بر 950 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران صادر شده است که از این میزان 24 درصد به این استان وارد شده است.


وی عنوان کرد: سال‌های 92 تا 94 فقط 66 میلیون دلار سرمایه خارجی مصوب شده، با این حال 1.5 برابر مبلغ مصوب به استان خراسان رضوی وارد شده است.


به گفته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی، در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی در این زمینه، درخواست سرمایه‌گذاری به طور چشمگیری افزایش یافت که فقط در سال‌های 95 و 96 مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش 653 میلیون دلار در حوزه انرژی صادر شده که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها فقط 10 درصد از این مبلغ در استان جذب شده است.


میرشاهی توضیح داد: برای رفع مشکلات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مکاتبات متعدد و جلسات زیادی در وزارت نیرو برگزار شده و امید است با همراهی اثربخش و اراده کافی برای حل مشکلات در سطح کشور از این ظرفیت مهم استان  به خوبی بهره‌برداری کرد.


وی گفت: شرط اساسی موفقیت در جذب سرمایه‌ خارجی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری با رویکردها و قوانین سهل و شفاف و هماهنگی کافی در بین ارکان مختلف و دستگاه‌های اجرایی است.


 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: با تشکیل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری از سال 1395 در ساختار وزارت کشور با هدف تمرکز بیشتر بر این حوزه مهم و ایجاد هم‌افزایی و همراهی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی اهمیت این حوزه برای مسئولان امر تا حدودی روشن‌تر از گذشته شده است.


 میرشاهی عنوان کرد : با این‌حال این میزان هنوز کافی نبوده و با اصلاحاتی که در ساختار و وظایف این دفتر ایجاد خواهد شد امید است توفیق بیشتری در ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان نهادهای تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری حاصل شود.


انتهای پیام/4078/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته