دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 12:25
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان سمنان:

شلوغی مسجد نشان از به بار نشستن فعالیت‌های فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت : نتیجه همه کارهای فرهنگی در مسجد جمع می‌شود؛ یعنی هر موقع مسجد شلوغ شد نشانه این است که فعالیت‌های فرهنگی به خوبی به بار نشسته است، بنابراین در هم‌اندیشی‌ها باید این موضوع به بحث گذاشته شود که چه کنیم جمعیت مسجد افزایش یابد.
کد خبر : 34716

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام رضا کهساری که در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود سخن می‌گفت، افزود: با توجه به اینکه در آستانه ترم جدید هستیم، یکی از سیاست‌های بارز فرهنگی که در دانشگاه‌ها باید رعایت شود، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ایشان با دانشجویان در ماه مبارک رمضان است که باید در این مورد اطلاع‌رسانی شده و حتی سیاست کاری فرهنگی ما در جامعه بشود.


وی با توجه به فرازهایی از بیانات معظم له از جمله آرمان‌گرایی، خودسازی، الزامات آرمان‌گرایی و فعالیت‌های تشکل‌ها خاطرنشان کرد: آقا فرمودند ما تشکل یکبار مصرف نیاز نداریم و این بدین معنی است که اگر تشکلی فقط برای دوره انتخابات ایجاد شود، صحیح نیست .








کهساری با توجه به در پیش بودن انتخابات آینده: دانشگاه نباید از کسی طرفداری کند اما انگیزه شرکت بیشتر در انتخابات باید ترویج شود و به طور مساوی به همه نامزدها فرصت داده شود تا در فضای دانشگاه صحبت کنند

کهساری افزود : فضا برای تشکل‌ها باید ایجاد شود اما نمی‌توان دانشجو را وادار به ایجاد تشکل کرد. در هر یک از واحدهای دانشگاهی اگر دانشجو یا دانشجویانی درخواست ایجاد تشکل داده‌اند مجوز لازم بر اساس روند قانونی داده شده و حتی در این کار تسهیل هم شده است.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی باید مطرح شده و به نقد گذاشته شود تا تقویت شود و کار فرهنگی باید هدفمند باشد یعنی ببینیم دنبال چه هستیم و ببینیم موفق بوده‌ایم یا خیر. فعالان فرهنگی از جمله دانشجو، استاد و کارمند باید ابتدا خود پیشقدم باشند مثل امام جمعه که باید ابتدا خود در جلو قرار گیرد.


کهساری با توجه به در پیش بودن انتخابات آینده گفت: برنامه‌هایی را برای انتخابات در این ترم داشته باشید اما دانشگاه نباید از کسی طرفداری کند اما انگیزه شرکت بیشتر در انتخابات باید ترویج شود و به طور مساوی به همه نامزدها فرصت داده شود تا در فضای دانشگاه صحبت کنند.


دکتر احمد دزیانیان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم در این جلسه با بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مسائل فرهنگی گفت : هیچ مشکلی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نداشته و نداریم و با قوت از آن حمایت می‌کنیم و البته علاقه‌مندیم که تمامی برنامه‌ها در جلسات هم‌اندیشی به رای گذاشته شود تا نتایج بهتری حاصل شود .


در این جلسه بیش از یکصد برنامه فرهنگی پیشنهادی از سوی دفتر فرهنگ واحد دانشگاهی شاهرود برای اجرا در ترم مهر مطرح و نظر لازم در مورد بعضی از آنها توسط اعضای شورای فرهنگی واحد داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته