دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1397 - 11:15
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

ساختار بودجه باید متناسب با چالش‌های کشور تنظیم شود

رئیس مجلس گفت: ساختار بودجه باید متناسب با چالش‌های کشور تنظیم شود و برای این کار باید یک نقشه راه برای بودجه سال 98 و 99 تنظیم شود.
کد خبر : 347051

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در بازدید از نمایشگاه ملی عکس زعفران تربت حیدریه که در مجلس برگزار شده بود، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید زعفران از نقاط مثبت کشاورزی در ایران است که در مناطق کم‌آب قابل کشت است و می‌توان از مزایای این گیاه به‌خوبی استفاده کرد.


رئیس مجلس تصریح کرد: تولید زعفران یکی از شاخصه‌های بخش کشاورزی کشور است و با توجه به حجم زیاد تولید زعفران در ایران و اینکه کشور ما قطب اصلی تولید زعفران در جهان است، باید در صنایع بسته‌بندی آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و اجازه ندهیم ارزش افزوده این محصول را کشورهای دیگر ببرند.


لاریجانی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس تصریح کرد: بودجه در دستور کار کمسیون‌ها قرار خواهد گرفت تا نمایندگان پیشنهادهای خود را درباره آن ارائه دهند.


وی گفت: بودجه سال 98 باید دو هفته پیش به مجلس ارائه می‌شد اما رهبر معظم انقلاب تدابیری داشتند که بودجه باید متناسب با شرایط تحریمی بازبینی شود؛ لذا جلساتی برگزار شد و آقایان بحث کردند و به این نتیجه رسیدند که سقف بودجه باید از 430 و خورده‌ای پایین آورده شود و هزینه‌ها را کاهش دهند.


رئیس مجلس اضافه کرد: برخی مواردی که رهبری تأکید داشتند به‌خصوص در زمینه اشتغال و تولید این بود که بسترهای مناسبی برای این موضوعات فراهم شود و البته ایشان نکته مهمتری را هم فرمودند که به نظر بنده هم کلیدی است و آن اینکه ساختار بودجه باید متناسب با چالش‌های کشور تنظیم شود و برای این کار باید یک نقشه راه برای بودجه سال 98 و 99 تنظیم شود.


لاریجانی با تأکید براینکه بررسی نقشه‌راه بودجه سال‌های 98 و 99 آغاز شده است، گفت: رئیس‌جمهور صبح امروز برخی مشخصات این نقشه راه، مانند حل برخی مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را بیان کرد تا بازنشستگان بدانند این صندوق‌ها چه انضباطی دارند و چه آینده‌ای متناسب با شرایط برایشان پیش‌بینی شده است.


وی با اشاره به مسئله نقدینگی و فربه شدن دستگاه‌های اجرایی در کشور گفت: بار اصلی کشور به سمت اموراجرایی می‌رود. این مسئله هم از جمله موضوعات است که امروز در مجلس بخش‌های مختلفی درباره آن نقطه نظراتی داشتند که باید برای آن تدبیر شود؛ بنابراین باید برای این چالش‌ها تدبیر لازم انجام پذیرد تا که این چالش‌ها در چه افقی قابل حل است.


رئیس مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه عناوین پیشنهادات اولیه را اعلام کرده‌اند و از قبل هم مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه اقداماتی داشته است و قرار است ظرف چند ماه آینده این موارد مدون شود.


لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر بودجه سال 98 که در حال حاضر تنظیم اولیه شده است، در این فاصله در مجلس تصویب شود و بر اساس اصلاح ساختار احتیاج به اصلاحات بعدی داشته باشد، باز هم لایحه اصلاح بودجه درطول سال ارائه خواهد شد و برای سال ۹۹ هم بر اساس همین چارچوب و نقشه راه کار جلو خواهد رفت.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته