دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 11:25
در نشست خبری با سارویی مطرح شد:

پذیرش خبرنگاران دانشجو در دانشگاه آزاد فارس/ افتتاح فاز نخست بیمارستان واحد کازرون در هفته دولت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با توجه به ایجاد رشته‌های جدید و رشته‌های بدون آزمون در واحدهای مختلف استان از پذیرش دانشجو در دو رشته مرتبط با حوزه خبرنگاری و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.
کد خبر : 34692

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر حمزه سارویی در نشستی که به منظور تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، با ابراز نگرانی از برخی موازی‌کاری‌ها در راستای راه‌اندازی رشته‌های مشابه در برخی دانشگاه‌ها که نه تنها به افزایش کیفیت کمکی نخواهد کرد چه بسا به ساختار آموزش عالی هم لطمه وارد می‌کند، از اجرای آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بر مبنای شرایط علمی جامعه از سوی دانشگاه آزاد فارس خبر داد.


وی از تجمیع تمامی واحدهای علوم تحقیقات در واحدهای مراکز استان و همچنین تجمیع دوم به معنای تصویب 31 دانشگاه آزاد در 31 استان کشور برای ایجاد هم‌افزایی و استفاده از همه امکانات به نحو احسن یاد و اظهار کرد: به منظور چابک‌سازی، جلوگیری از بروکراسی حاکم بر ساختار اداری دانشگاه، کنترل هزینه‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات موجود در استان‌ها بحث تجمیع دوم مطرح شد و در نهایت در استان فارس نیز به صورت دانشگاه آزاد اسلامی فارس که از نظر تعداد واحد و مرکز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است با شیوه جدید آغاز به کار کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، ایجاد تغییر و تحولات در مدیریت دانشگاه آزاد کشور و در پیش گرفتن مدیریت علمی و عقلانی را از جمله عواملی دانست که منجر شده حرکت قطار دانشگاه آزاد بر ریل عقلانیت باشد.


تبدیل دانش به ثروت یکی از اصلی‌ترین اهداف ما است








سارویی، ایجاد تغییر و تحولات در مدیریت دانشگاه آزاد کشور و در پیش گرفتن مدیریت علمی و عقلانی را از جمله عواملی دانست که منجر شده حرکت قطار دانشگاه آزاد بر ریل عقلانیت باشد

ساروئی هدف از این تجمیع را در کنار هم‌افزایی، توانمندسازی ایجاد ثروت عنوان کرد و گفت: در استان فارس همه هم و غم ما این است که مراکز تجاری ایجاد کرده تا در بحث هزینه‌های واحدها به مشکل بر نخوریم.


وی با بیان اینکه شهریه دانشجویان پاسخگوی هزینه‌های واحدها نیست، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با تجاری‌سازی، درآمد کسب کرده و نیاز واحدها را که فقط با شهریه برطرف نخواهد شد، تامین کنیم، در این راستا در سال گذشته 12 درصد کل هزینه واحدهای دانشگاهی از طریق درآمدزایی محقق شده و در بودجه 94 نیز این رقم به 16 درصد افزایش یافته است، همچنین فعالیت دو مرکز رشد و 9 شرکت دانش‌بنیان نیز به منظور برطرف کردن مشکلات مالی در این رهگذر تاثیر مثبتی بر جای خواهد گذاشت.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد فارس ادامه داد: تلاش دانشگاه آزاد بر این است که با قراردادهای برون سازمانی در راستای انجام پروژه‌های سایر سازمان‌ها بتواند درآمدهایی را کسب کند، دانشگاه آزاد فارس 2000 عضو هیات علمی تمام وقت در سطح استان دارد که با تخصص‌های مختلف می‌تواند در عقد قرارداد برای پژوهش‌های برون دانشگاهی مشارکت کنند و در این صورت است که مدیران به توانمندی دانشگاه آزاد پی برده و تعامل خود را با ما بیشتر خواهند کرد.


وی تاکید کرد: اعضای هیات علمی ما به عنوان یک پتانسیل قوی در استان مطرح هستند که امیدواریم در آینده نزدیک دانشجویان ما نیز برای استان ثمربخش واقع شوند.


120 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس، آمار کلی ارائه شده از سوی دکتر سارویی بود که از گسترش و توسعه هر چه بیشتر تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در برخی واحدها که امکان ادامه تحصیلات تکمیلی وجود نداشته با افت دانشجو روبرو شده‌ایم که در نهایت با گسترش رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی افت ایجاد شده در رشته های غیرقابل توسعه را جبران کرده‌ایم. همچنین این نکته قابل ذکر است که در سال جدید بیشتر واحدهای ما پذیرای دانشجویان بدون آزمون در اکثر رشته‌ها خواهند بود.



فاز نخست بیمارستان دانشگاهی کازرون در هفته دولت افتتاح می شود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با توجه به افزایش اقبال عمومی دانشجویان نسبت به رشته‌های علوم پزشکی از افتتاح فاز اول بیمارستان 96 تخت‌خوابی واحد کازرون در هفته دولت خبر داد و تاکید کرد: در پی این اقبال نسبت به رشته‌های علوم پزشکی، دانشگاه در صدد تصویب رشته‌های بیشتر در این زمینه است.


وی، رسالت اصلی دانشگاه آزاد را گسترش تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و افزود: در واحد شیراز در سال 94، پذیرای 21 رشته در مقطع دکتری و 56 رشته در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود.








در واحد شیراز در سال 94، پذیرای 21 رشته در مقطع دکتری و 56 رشته در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود

سارویی با اعلام رشته‌های جدید و شرح رشته‌های بدون آزمون در واحدهای مختلف استان از پذیرش دانشجو در دو رشته مرتبط با حوزه خبرنگاری و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: امیدواریم در سال 95 بتوانیم رشته‌های بیشتری را در این حوزه مصوب کنیم و پذیرای خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی فارس باشیم.


15 درصد افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدیدالورود


این مسئول با توجه به افزایش 15 درصد شهریه متغیر برای دانشجویان قدیمی دانشگاه آزاد در تمامی واحدهای استان اظهار کرد: در سال 94 برای ورودی های جدید 15 درصد افزایش شهریه ثابت و متغیر طبق بخشنامه های اعلام شده خواهیم داشت، این در حالی است که دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی و غیرانتفاعی در سال جاری با افزایش 25 درصدی شهریه روبرو هستند.


رئیس واحد شیراز با توجه به پذیرش صد در صدی داوطلبان دانشگاه‌ها گفت: امروز برای همه داوطلبان دانشگاه صندلی آماده است و چه بسا پس از پذیرش صد در صدی صندلی خالی هم خواهیم داشت بنابراین در این زمینه توجه به افزایش کیفیت در کنار کمیت، نکته‌ای حایز اهمیت است که نباید از نظر دور بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب