دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 17:04
ظریف:

اروپا در اجرای تعهدات خود در قبال برجام «کُند» عمل می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای کُند است.
کد خبر : 346885

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمدجواد ظریف» در گفتگوی اختصاصی با المیادین گفت: «اقدام اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای کُند است و ما منتظر آنها نخواهیم ماند».


وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اروپایی‌ها باید در برجام گام‌های عملی اتخاذ کنند، افزود: «جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای چند گزینه دارد و اگر منافع ملی ایجاب کند، آنها را به کار خواهد گرفت».


وی درباره خروج آمریکا از خاک سوریه گفت: «حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بود. آنها هیچ‌گاه با گروه تروریستی داعش مقابله نکردند و حضورشان در سوریه در راستای منافع ملت سوریه یا با موافقت دولت این کشور نیست».


ظریف با بیان اینکه نگرانی ترکیه را از انجام عملیات تروریستی در مرزهایش درک می‌کند، تصریح کرد: «هرگونه اقدام نظامی در خاک سوریه باید با هماهنگی دولت این کشور انجام شود. ما همیشه به برادران تُرک خود گفته‌ایم عملیات تروریستی بدون موافقت دمشق به حل بحران کمکی نمی‌کند».


وی با مطرح کردن این سؤال که «سعودی‌ها از هزینه کردن ده‌ها میلیارد دلار در جنگ یمن چه چیزی به دست آورده‌اند؟»، گفت: «ایران برای تحقق امنیت مشترک در منطقه آمادگی دارد و نمی‌خواهد برخی در مقابل برخی دیگر بایستند».


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته