دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 16:52
حجت‌الاسلام غلامی:

دشمنان انقلاب امام(ره) را موفق‌ترین رهبر قرن بیستم می‌دانند

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: دشمنان انقلاب که با امام(ره) جنگیدند، انقلاب اسلامی را معجزه و امام(ره) را موفق‌ترین رهبر قرن بیستم می‌دانند.
کد خبر : 346875
fe456a7896be862a15ef8c022887c200bc20834c.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، حجت‌الاسلام یدالله غلامی روز گذشته در کرسی آزاداندیشی تبیین اهمیت برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با اشاره به روند انقلاب اسلامی و دشمنی استکبار جهانی در چهار دهه گذشته گفت: هر کشور و حکومتی ممکن است در معرض انواع و اقسام مختلف تهدیدات  از جمله امنیتی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قرار بگیرد.


نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: دشمنان انقلاب که با امام(ره) جنگیدند، انقلاب اسلامی را معجزه و امام(ره) را موفق‌ترین رهبر قرن بیستم می‌دانند.


وی با تقسیم‌بندی تهدیدات به دو بخش داخلی و خارجی، نرم و سخت گفت: دشمن با ایجاد ناامنی، تحمیل جنگ یا با هجمه گرفتن فرهنگ و ایجاد مشکلات سیاسی در کشور یا در سطح جهان ملت و حکومت یک کشور را تسلیم اراده‌های خود می‌کند.


موقعیت، منابع، عمق استراتژیک با آمریکا و قدرت دفاعی 4 مؤلفه مهم ایران


غلامی موقعیت سرزمین ایران، داشتن انرژی نفت و گاز، عمق استراتژیک با آمریکا و قدرت دفاعی را چهار مؤلفه مهم ایران در قبل از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دو مؤلفه عمق استراتژیک و قدرت دفاعی به‌دلیل حمایت نکردن آمریکا از کشور ایران گرفته شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 23 بهمن 57 غائله‌های مختلف در کشور به وجود آمد که روزانه با انواع و اقسام تهدیدات مواجه شد که ایران با جایگزین کردن چند مؤلفه قدرت توانست در برابر این هجمه‌های بزرگ مقاومت کند.


رهبری انقلاب را مقابل تهدیدهای به وجود آمده حفظ کرده است


وی نقش مردم را در به وجود آمدن انقلاب اسلامی  بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دوقطبی دنیا به هم خورد و مردم شرق و غرب را نفی کردند و به پایش ایستادند و با حضور در صحنه توانستند حکومت را عوض کنند و انقلاب را به وجود بیاورند که در این میان رهبری نیز با درایت خود توانست ما را مقابل تهدیدهای به وجود آمده حفظ کند.


غلامی گفت: با توجه به جنگ‌های تحمیل شده به کشور، تولید قدرت دفاعی بومی در کشور شکل گرفت که به یکی از مؤلفه‌های بازدارنده تبدیل شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: آمریکا در دهه اول با تحریم اقتصادی، ترور شخصیت‌های مهم کشور و انفجارها درصدد براندازی انقلاب بود و در دهه دوم تدبیر کرد تا ساختار نظام را تغییر بدهد که با تهاجم فرهنگی برای تغییر ساختار نظام آمد که در این دوره تلفات زیادی دادیم اما دشمن موفق نشد. در دهه سوم دوباره دشمن دست به کار شد و به مهار جمهوری اسلامی تغییر نظر داد که با امضای برجام خواست تا ایران بپذیرد قدرت منطقه نیست و در تغییر نقشه خاورمیانه دخالت نکند و از حزب‌الله و مقاومت حمایت نکند که با درایت رهبری آنها به هدف‌شان نرسیدند و در دهه چهارم برای براندازی ایران اقدام و برنامه‌ریزی کرده‌اند که با صفر کردن صادرات نفت، ناکارآمدی نظام را به مردم نشان بدهند.


وی گفت: دشمنان کشور درصدد هستند تا با  ترساندن مردم، غافل کردن مردم از دشمن اصلی، گرفتن روحیه از مردم و شایعه‌پذیرکردن مردم، نظام را از پای دربیاوردند که به فضل خداوند، انقلاب اسلامی در 40 سالگی‌اش رو به پیشرفت بوده و فقط در عرصه اقتصادی مشکل داریم که این برای همه کشورها ایجاد شده که قابل حل هم هست.


پیشرفت‌های بزرگ با دوری از تفکر غربی


غلامی با بیان اینکه کشور ایران در بخش انرژی هسته‌ای، نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، علوم شناختی و صنایع موشکی رتبه‌های برتر را در دنیا دارد، گفت: با دوری از تفکر غربی به این پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کردیم که اگر پشتکار داشته باشیم و میدان کار بدهیم، مشکلات اقتصادی نیز حل خواهد شد.


انتهای پیام/4103/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته