دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 15:51
چیرانی عنوان کرد؛

اهمیت نقش «سؤال درست» در توسعه فرهنگ پژوهش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تأکید بر اهمیت جایگاه سؤال درست در توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش‌وپرورش گفت: چنین روحیه‌ای باید بین استادان نیز گسترش یابد.
کد خبر : 346840
پژوهش سما رشت5.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی سما رشت، ابراهیم چیرانی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سما واحد رشت گفت: پژوهش بسترساز توسعه و رشد کشور است و همه دانشجویان و مسئولان باید در زمینه رشد پژوهشی بیش از پیش اهتمام ورزند.


وی کنکاش بشر نخستین برای شناخت طبیعت پیرامون خود را یادآور شد و افزود: روحیه پژوهش و تحقیق‌گری در بشر نخستین به‌صورت روش‌های مختلف آزمون و خطا متبلور بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: وجود روحیه پژوهش و تحقیق‌گری در افراد موجب می‌شود که ساده‌انگار نباشند و در مورد هر چیزی که می‌بینند و می‌شنوند دچار زودباوری نشوند.



چیرانی خاطرنشان کرد: مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی این است تا دانش آموزان و دانشجویان با روحیه پرسشگری پرورش یابند و پرسیدن سؤال درست را آموزش ببینند.


وی با تأکید بر اهمیت جایگاه سؤال درست در توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش‌وپرورش افزود: چنین روحیه‌ای باید بین استادان نیز حفظ شده و گسترش یابد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با تأکید بر لزوم بومی‌سازی علوم انسانی و نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در جامعه تصریح کرد: گسترش فرهنگ پژوهش موجب می‌شود تا سبک زندگی و رفتارهای ما بر مبنای یافته‌های پژوهشی ارتقا یابد.



چیرانی اظهار کرد: رسالت دانشگاه‌ها در راستای نهادینه شدن فرهنگ پژوهش فقط با طرح یک شعار محقق نمی‌شود.


رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان گیلان نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش استقبال مردم گیلان از خدمات مدارس غیردولتی به‌ویژه مدارس سما در استان را خاطرنشان کرد و گفت: اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش استان گیلان، با حمایت مؤسسان حقیقی و حقوقی توانست 55 هزار دانش‌آموز و 25 هزار نوآموز را در مدارس و مراکز غیردولتی جذب کند.


محمد آقاجانی  تحصیل 390 هزار دانش‌آموز در مدارس استان گیلان را یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد حدود 90 هزار دانش‌آموز در حوزه اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.



وی افزود: اکنون 14 درصد دانش‌آموزان استان، در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ رشد جذب دانش‌آموزان کشور در این‌گونه مدارس به 18 درصد برسد.


رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان گیلان تأکید کرد: برای توسعه فرهنگ و پژوهش باید از پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک قدم برداشت.


مدیر پژوهش سما واحد رشت در این همایش برنامه‌های هفته پژوهش در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت را برشمرد و گفت: برگزاری 10 سخنرانی علمی و پژوهشی، 12 کارگاه پژوهشی و مهارتی، هشت بازدید علمی از مراکز علمی و صنعتی، پنج مسابقه علمی و مهارتی در رشته‌های مختلف تحصیلی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت در هفته پژوهش برگزار شد.



آمنه محمدی با بیان فعالیت‌های مدارس سما واحد رشت در هفته پژوهش اظهار کرد: برگزاری 25 کارگاه آموزشی و پژوهشی، 28 مسابقه علمی و مهارتی و بیش از 10 بازدید علمی، سخنرانی، جشنواره و نمایشگاه‌های متنوع در مدارس سما واحد رشت در هفته پژوهش امسال اجرا شد.


محمد نیک‌پسند معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی سما رشت نیز در این مراسم در خصوص اهمیت شیمی سبز و نقش آن در حفظ محیط‌زیست و سلامت انسان برای حاضران در این همایش برگزار کرد.



به گزارش آنا، در این مراسم از 12 پژوهشگر برتر سما واحد رشت در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، معلم و مدیر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته