دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1397 - 06:30
همراه با نمایشگاه پژوهش/47

دانشگاه آزاد اسلامی 60 درصد از هزینه‌ها را غیرشهریه‌ای تأمین کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مثل بقیه دانشگاه‌های دنیا باید حداقل 60 درصد از هزینه‌های خود را از طریق غیرشهریه‌ای تأمین کند.
کد خبر : 346808
_MID0389.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دکتر طهرانچی از پژوهشگران برتر کشور هستند و از موقعی که به‌عنوان ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند، به پژوهش توجه ویژه‌ای کردند.


محمدکاظم کاوه‌پیش‌قدم افزود: هدف از طرح پایش این است که پژوهش‌ها به هدف مشخصی برسد و مسائل کشور را حل کند. همه باید تلاش کنیم تا از مهر سال آینده، پژوهش‌های دانشگاهی هدفمند شود. در حال حاضر گروه‌های آموزشی باید توجیه شوند و به این سمت‌وسو بروند.


وی بیان کرد: عمده مشکلات پژوهشی در استان‌های مختلف یکسان است. به‌نظرم یکی از نیازهای ضروری پژوهش، تجاری‌سازی آن است که اعتماد سرمایه‌گذاران و صنعتگران به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خوبی انجام‌نشده است. این مسئله نیازمند کار ویژه توسط دولت و مجلس، فرهنگ‌سازی و تبلیغ است تا این اعتماد به فناوران و نوآوران در کشور صورت گیرد.


کاوه پیش‌قدم تصریح کرد: در غرفه استان فارس در این نمایشگاه طرح‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به طرح‌های هدایت خودروها بدون راننده، کنترل فضای داخلی خانه از راه دور از طریق شبکه، طرح فیلم‌برداری زیرآب و شفاف‌سازی این فیلم‌برداری‌ها و روشن کردن فضاهایی که فیلم‌برداری شده است، اشاره کرد.


وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با کمبود بودجه و شهریه دانشجو روبه‌رو است، برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی و درآمدزایی چه‌کارهایی باید صورت گیرد، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مثل بقیه دانشگاه‌های دنیا باید حداقل 60 درصد از هزینه‌های خود را از طریق غیرشهریه‌ای تأمین کند.


کاوه‌پیش‌قدم ادامه داد: دکتر طهرانچی هدفی تعیین کرده‌اند که در سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان انتخاب اول داوطلبان باشد، البته این مهم، بدون اینکه ما بتوانیم درآمدهایمان را غیرشهریه‌ای کنیم محقق نمی‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: معجزه‌ای که ممکن است در حوزه صنعت و نوآوری در کشور اتفاق بیفتد این است که ما بتوانیم نوآوری‌ها را به صنعت گره بزنیم. اگر بتوانیم مشکلات پژوهشی را برطرف کنیم، قطعاً شگفتی و شکوفایی بزرگی اتفاق خواهد افتاد و با کشورهایی مانند چین می‌توانیم رقابت کنیم.


وی در پاسخ به این سؤال که برای اینکه پژوهش‌های دانشگاهی به‌سمت حل مسائل کشور برود، چه‌کاری باید صورت گیرد، اظهار کرد: مهم‌ترین کار، هدفمند کردن هیئت‌ علمی و ارتباط دانشگاه با صنعت و مدیران استانی است تا مشکلات را به استادان انتقال دهند.


انتهای پیام/4060/4118/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Germany
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
۰
باید - باید -- باید .......... برنامه شما چی هست؟ تا به امروز در این راستا چند ریال ...
هلدینگ شایسته