دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 14:23
سرپرست دانشگاه آزاد دزفول:

سرمایه‌گذاری در پژوهش موجب استقلال می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت:‌ پژوهش اساسی‌ترین نیاز کشورها بوده و استقلال هر کشوری به میزان سرمایه‌گذاری در این عرصه است.
کد خبر : 346777
DSC_.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، علی افروس صبح امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: می‌توان پژوهش را اساسی‌ترین نیاز کشورها برای توسعه و پیشرفت دانسته و عزت و استقلال هر کشوری به میزان توانمندی و سرمایه‌گذاری کشورها در این عرصه است.


وی افزود: تحقیقات و پژوهش‌ها در دنیا نشان می‌دهد که کشورهای پیشرفته، کشورهایی هستند که در عرصه پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام می‌دهند.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خاطرنشان کرد: اگر پژوهشی انجام نشود؛ قطعاً تولیدی نیز صورت نگرفته و فعالیت‌های آموزشی بدون پژوهش پویایی لازم را نخواهند داشت.


افروس اظهار کرد: در دوران تصدی بنده سعی بر آن شد که علم و دانش را به ثروت تبدیل کنیم که نتیجه این پیگیری‌ها، عقد بیش از ده‌ها تفاهم‌نامه با مراکز صنعتی مهم است و در این مسیر رئیس اداره صنعت دزفول ما را یاری کرده که امیدواریم با تلاش این مجموعه توانمند، این تفاهم‌نامه‌ها را در سطح واحد عملیاتی کنیم.


وی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌توان پایان‌نامه‌های دانشجویی و کارآموزی‌های دانشجویی را در این سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را عملیاتی کرده و امیدواریم از آنجا که همیشه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در تمام عرصه‌ها مشکل‌گشای مسائل و معضلات جامعه هستند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز بتواند حلال و گره‌گشای مشکلات صنعت و جامعه باشد.


عضو گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این مراسم گفت: در خصوص پدیده بزهکاری و علل آن باید گفت که جرم‌شناسان از منظرگاه‌های مختلفی به آن پرداخته‌اند و اکثر جرم‌شناسان علائم محیطی را در ایجاد بزه مؤثر دانسته و اعتقاد داشتند محیط هرگونه که برای ما تداعی شود ما همان‌گونه خواهیم بود.



حبیب‌الله سعد اظهار کرد: عواملی مانند وراثت، محیط، مذهب، سیاست، اقتصاد و فرهنگ همه بدون تأثیر در پدیده بزهکاری مؤثرند و عامل مؤثر دیگری که می‌توان آن را بیش از سایر عوامل مؤثر دانست و سایر علل را تأثیرپذیر آن، عامل تربیت خانواده است.


وی با بیان این مطلب که عامل تربیت خانواده تأثیر بسیار زیادی در ارتکاب یا ارتکاب به جرم و بزه را دارد، تصریح کرد: سه مدل تربیتی در خانواده که به نام‌های مدل تربیتی مسامحه‌گر، مدل تربیتی دیکتاتورمآب و مدل تربیتی اقتدارگرا داریم.



عضو گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: علل متفاوتی را جرم‌شناسان برای پدیده بزهکاری لحاظ کردند از جمله عوامل فیزیولوژیک، اقتصاد، محیط، سیاست و.... همه مؤثرند اما بیشترین عامل ایجاد بزهکاری را می‌توان در نوع تربیت خانوادگی جستجو کرد.


سعد اظهار کرد: افراد و کودکانی که در خانواده‌های دیکتاتورمآب بار می‌آیند، معمولاً افرادی منزوی و افسرده بوده و یکی از بارزترین جرائمی که در تربیت دیکتاتورمآب بروز و ظهور می‌کند، مسئله قانون‌گریزی است. در تربیت مسامحه‌گر بارزترین اتفاق تربیتی این است که والدین فرزند خود را رها و یله می‌گذارند و فرزندان این خانواده‌ها نیز به دنبال قانون‌گریزی هستند. در هر دو نوع مدل تربیتی فرزندان به دنبال فرار از منزل هستند در مدل اول به خاطر شرایط سخت و در مدل دوم به خاطر شرایط سهل است.


وی عنوان کرد: بهترین مدل تربیتی مدل اقتدارگر است. در این مدل تربیتی والدین به فرزند خود محبت کرده و به او قدرت انتخاب و فرصت اشتباه می‌دهند ولی اشتباهات او را به شخصیت وی گره نمی‌زنند و به او اجازه داده تا از اشتباهات خود پل‌هایی برای موفقیت آتی خود بسازند. این والدین یک انسان تکامل‌یافته اجتماعی و اثرگذار و مفید برای جامعه تربیت می‌کنند.



به گزارش آنا،‌در این مراسم از تلاش‌های بیش از 14 ساله حسن براتی معاون سابق پژوهشی واحد دزفول، محمد مصلح پژوهشگر نمونه استان خوزستان، استادان پژوهشگر و انجمن‌های علمی برتر قدردانی شد.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته