دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 11:23

اعتراضات سودانی‌ها وارد روز چهارم شد

اعتراض مردم سودان که در پی سفر رئیس جمهور این کشور به سوریه کلید خورد، وارد روز چهارم شد.
کد خبر : 346724
1-204.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، پلیس سودان در واکنش به اعتراض ده‌ها نفر از مردم سودان که پس از انجام یک بازی فوتبال در این کشور به خیابان‌ها ریختند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد. معترضان به سیاست‌های «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور سودان انتقاد داشتند.


تظاهرکنندگان با تجمع در منطقه «أم درمان» شعارهایی علیه دولت سودان سر دادند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ما خواهان سرنگونی نظام هستیم». آنها با سر دادن شعارهایی خواهان برقراری دموکراسی و آزادی بیان در این کشور شدند.


این تظاهرات با واکنش پلیس سودان همراه شد و آنها برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کردند. تظاهرکنندگان در حال حرکت از  ورزشگاه به سوی مرکز خارطوم و کاخ ریاست جمهوری بودند.


در چهار روز گذشته بسیاری از شهرهای سودان شاهد اعتراضات گسترده مردم به افزایش قیمت کالاهای اساسی و کاهش حقوق کارگران بوده است.


به گزارش آنا، برخی تحلیلگران معتقدند که ناآرامی‌های اخیر که پس از سفر عمر البشیر به سوریه کلید خورد، مهندسی و هدایت شده است و سودان تقاص ارتباط مجدد با جبهه مقاومت را پس می‌دهد. گفتنی است که مقامات سودانی رژیم صهیونیستی را متهم به تحریک اغتشاشات کرده‌اند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته