دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 09:55
وزیر دفاع:

وزارت دفاع به مرحله تولید محصول رسیده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه دفاعی فعالیت‌های خوبی انجام شده و رهبری تأکید کردند که باید هرچه‌سریع‌تر به تولید محصول برسیم که محقق شد.
کد خبر : 346685
2593999.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امیر حاتمی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: به‌عنوان عقبه راهبردی دفاع به شما پژوهشگران نگاه می‌شود.


وی افزود: اولویت برای ما در دفاع، خوداتکایی است به همین دلیل به پژوهشگران نگاه ویژه‌ای داریم.


وزیر دفاع ادامه داد: دانشگاه، پژوهش و پژوهشگاه‌ها را مانند قله‌های رفیعی می‌دانیم که دانش را در خود به امانت گذاشته تا ما از زلال جاری آنها استفاده کنیم.


حاتمی افزود: علاوه بر اینکه مجموعه بزرگ پژوهشی و تحقیقاتی در کشور شکل گرفته، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مجموعه بزرگ و قدرتمندی در این حوزه دارد و با این وجود حتی نمی‌توان گفت که یک درصد از ظرفیت بزرگ پژوهشی را استفاده می‌کنیم. حقیقت این است که با همه فعالیت‌هایی که در این حوزه می‌شود، اما از یک‌دهم ظرفیت علمی نیز استفاده نشده و حدود یک میلیون دانشجوی کارشناسی ارشد، دکترا و استاد دانشگاه داریم که تاکنون از ظرفیت‌های این افراد به‌خوبی استفاده نشده است.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی تصریح کرد: بخش خصوصی دریای بی‌کران و ظرفیت بی‌نهایت است که امیدواریم بیشتر از قبل قدر این ظرفیت را بدانیم. چراکه بخش‌هایی در این مجموعه بسیار مهم و در عین‌حال گمنام هستند و خیلی کم به‌ سراغ آنها می‌رویم.


وی تأکید کرد: آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مکان‌هایی هستند که باید قدر آنها را بیشتر از قبل بدانیم و فراموش نکنیم اگر می‌خواهیم شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کند، حتماً باید آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را توسعه دهیم.


حاتمی تأکید کرد: محورهای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اساتید به‌نامی هستند که در کشور ما به‌میزان قابل توجهی فعالیت می‌کنند و در عین‌حال گمنام هستند. باید قدر آنها را بدانیم و رابطه درست با آنها داشته باشیم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: نگاهی که برای ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم نگاه درستی نیست و غلط‌ترین رابطه را با آنها تشکیل می‌دهیم در حالی‌که باید از این شرکت‌ها حمایت کرد.


وی تأکید کرد: در حوزه دفاعی فعالیت‌های خوبی انجام شده و چند سال پیش نیز مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید هرچه‌سریع‌تر به تولید محصول برسیم و ما در وزارت دفاع توانستیم این امر را محقق کنیم اما به ارتقاء کیفیت نیاز داریم و این ارتقاء کیفیت در شرایط کنونی که تحریم هستیم اهمیت ویژه‌ای دارد.


حاتمی تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریم این است که نگاه به بیرون را حذف و نگاه و اعتماد به داخل کشور را تقویت کنیم و این شرایط را تبدیل به یک فرصت طلایی کنیم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران و مسئولان می‌توانند با کمک و حمایت مردم به سرافرازی ایران قدرتمند کمک کنند.


انتهای پیام/4085/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته