دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 10:51
مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک در گفت‌وگو با آنا:

طاعون در «هفتاد قله» متوقف شد/ دو هفته است هیچ لاشه‌ای پیدا نشده است

مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، با بیان اینکه دو هفته است هیچ لاشه‌ای پیدا نشده، گفت: بر اساس آخرین پایش در منطقه حفاظت‌ شده هفتاد قله که چند ماه است دچار بیماری طاعون نشخوارکنندگان شده، در نهایت مشخص شد بر اثر این بیماری 410 راس کل‌، بز، قوچ و میش در این منطقه تلف شده است.
کد خبر : 34657

علی خسران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه حدود دو هفته است که در منطقه حفاظت شده هفتاد قله هیچ لاشه قدیمی یا جدیدی یافت نشده است، اظهار کرد: تصور می‌کنیم با این روند، بیماری طاعون تا حدودی کنترل شده است.


وی افزود: باید منتظر ماند و دید که با گذشت حداقل یک ماه این بیماری به منطقه بر می‌گردد یا خیر. با این وجود محیط‌بانان همچنان ضد عفونی آبشخورها و مناطقی که سازمان دامپزشکی مشخص کرده است، را انجام می‌دهند.


خسران گفت: گاهی دیده شده است که استرس‌های گرمایی و سرمایی می‌تواند به شیوع دوباره این بیماری در منطقه منجر شود.


مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک گفت: در آخرین پایشی که جمعه هفته گذشته در منطقه انجام شد، هیچ لاشه جدید یافت نشد و در کل طاعون نشخوارکنندگان در این منطقه حفاظت شده 410 راس کل، بز، قوچ و میش را از بین برد.


به گزارش آنا، هفتاد قله از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در کشور و در حدود 35 کیلومتری اراک واقع است. روزگاری این منطقه شکارگاه سلاطین بوده و دارای حیات وحشی غنی است. با وجود تلفات طاعون در این منطقه اکنون به گفته مسئول حفاظت هفتاد قله، دو هفته‌ای می‌شود که دیگر لاشه جدیدی یافت نشده و امید می‌رود بیماری در این منطقه کنترل شده باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیطزیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته