دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اوجی در گفتگو با آنا:

مخاطبان استقبال خوبی از «بی‌قرار» داشتند

تهیه‌کننده‌ سریال «بی‌قرار» که پخش آن به تازگی از تلویزیون به پایان رسید، درباره استقبال و بازخورد مخاطبان از این سریال می‌گوید.
کد خبر : 346551
1873368.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سریال «بی‌قرار» که فصل دوم آن پس از چهار سال وقفه پخش و در 16 قسمت به پایان رسید، با استقبال از سوی مخاطبان تلویزیون روبرو شد که این استقبال نشان از خوش ساخت بودن این مجموعه داشت؛ دلیل این استقبال را می توان هم در ساختار این مجموعه وهم کیفیت بازی بازیگران آن جستجو کرد، بازیگرانی همچون آتیلا پسیانی، محمدرضا صادقی، محمدرضا شریفی نیا، لاله اسکندری، مریم امیرجلالی و پژمان بازغی که نقطه قوت این سریال محسوب می‌شدند.


در همین ارتباط مجید اوجی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره استقبال مخاطبان از سریال «بی‌قرار» بیان کرد: شما ببینید الان این مجموعه چه جایگاهی در میان مخاطبان دارد؟ واقعیت این است که خوشبختانه مخاطبان استقبال خوبی از فصل اول سریال «بی‌قرار» داشتند و در فصل دوم مخاطبان آن نیز چند برابر شد.


بیقرار


وی افزود: این سریال در فصل اول در ۱۰ قسمت حدوداً ۳۰ دقیقه‌ای بود که ما آن را در 6 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پخش کردیم. پس از آن چیزی که قبلاً پخش شده بود چندان کمتر نشد، ولی ما تقریباً اپیزودهای‌مان را با یک رویه خیلی معمولی به 6 قسمت تبدیل کردیم. مشکلی هم پیش نیامد. خوشبختانه در طول پخش بینندگان زیادی داشتیم و البته بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کردیم.


تهیه‌کننده‌ سریال «بی‌قرار» با بیان اینکه تلویزیون تاکنون حمایتی از این سریال نداشته، گفت: کسی را که خوابیده، می‌شود بیدار کرد ولی کسی که خودش را به‌ خواب‌زده نمی‌توان بیدار کرد. چه‌ کار باید بکنم.


وی ادامه داد: در حال حاضر دو سریال طنز و درام تصویب شده در سازمان صدا و سیما دارم. این متن‌ها قابلیت ساخت سریال های مناسبتی را دارند، اما سیما فیلم می‌گوید بودجه‌ نداریم.


اوجی گفت: می‌دانم تلویزیون در سال‌های اخیر با تنگنای مالی مواجه شده، به‌ همین دلیل است که همه ما تهیه‌کننده‌ها در این سال‌ها با تلویزیون کنار آمده‌ایم. اگرچه تلویزیون می‌توانست با پرداخت بودجه در زمان خود باعث برخی اتفاقات نشود. وقتی ما با تلویزیون کنار می‌آییم؛ این درست نیست که تلویزیون پس از پایان پخش «بی‌قرار» فقط 10 درصد هزینه‌های آن را پرداخت کند.


با پوست و استخوان کمبود بودجه‌ تلویزیون را درک می‌کنم


اوجی افزود: من با گوشت و پوست و استخوان هر روز این کمبود بودجه‌ تلویزیون را درک می‌کنم و کاملاً می‌دانم که تلویزیون در مضیقه مالی قرار دارد. باید به داد تلویزیون رسید، همه این‌ها را نیز می‌فهم.


وی با طرح این سئوال که چه کسی مسئول این وضعیت است، ادامه داد: آنها که تصمیم‌ نهایی را می‌گیرند و در رأس امور هستند باید به ما ابلاغ کنند که چه کار کنیم. اگر با من تهیه‌کننده باشد می‌گویم وقتی که پول نداشتیم چرا این همه پروژه راه‌اندازی کردیم. به جای ۱۰ پروژه، چهار پروژه راه می‌انداختیم که هم این کارها از کیفیت خوبی برخوردار باشد و هم مطمئن باشیم که می‌توانیم آن را به موقع تمام کنیم.


این تهیه‌کننده شناخته شده بیان کرد: ما دو پروژه به تلویزیون دادیم که با آن موافقت شده است. هر زمانی که مدیران بودجه را برآورد کنند ما کارمان را شروع می‌کنیم. خود مدیران می‌دانند پروژه‌های مجید اوجی چه هست. بالاخره این پروژه‌ها یک جایی رفته تصویب شده، یک ‌جایی بابت متن آن پول داده‌اند. ولی الان می‌گویند پول بابت تولید نداریم. ما هم گفتیم باشد، مخلص شما هم هستیم، ان‌شاءالله پولدار که شدید در خدمتتان هستیم.


وی درباره سریال‌های نوروزی تلویزیون گفت: در حال حاضر تمامی سریال‌های نوروزی همه شبکه‌های تلویزیونی مشخص شده و بچه‌ها سرگرم کار هستند و از این جهت تلویزیون مشکلی ندارد. خدا را شکر تلویزیون در حال کار است و من تقریباً در جریان بیشتر سریال‌های نوروزی هستم. حتی می‌دانم کارهای ماه رمضان را چه کسانی و چگونه کار می‌کنند. به‌ هر صورت دارد از آنان حمایت می‌شود. این خیلی خوب است که امسال ما از چند ماه پیش می‌دانیم کارهای نوروزمان چیست. خیلی وقت‌ها تا اواسط زمستان هنوز این را نمی‌دانستیم. اما حالا خوشبختانه سریال‌های ماه رمضان تلویزیون هم مشخص شده‌اند.


تلویزیون خانه من است


وی درباره گلایه‌اش از تلویزیون اضافه کرد: تلویزیون خانه من است. اگر هم نسبت به مسئله‌ای اعتراض می‌کنم، حرفی سطحی است. اجازه نمی‌دهم کسی در مورد تلویزیون بد بگوید.


اوجی بیان کرد: دلیل نمی‌شود چون سریال «بی‌قرار» در زمان خود پخش نشده، کلیت یک مجموعه زیر سؤال برود. خیر، اینطور‌ نیست. اینطور نیست که بگوییم چون امروز فلان مدیر جواب سلام من را نداد، من دیگر پایم را در تلویزیون نمی‌گذارم! خیر، اصلاً اینگونه نیست.


وی گفت: تلویزیون خانه ماست. امروز من کار نمی‌کنم، دوستان و همکارانم خدا را شکر دارند کار می‌کنند. یک روزهایی هم بود که من کار می‌کردم و بعضی از همکارانم کار نمی‌کردند. من مقداری از تلویزیون بابت رفتاری که با شخص بنده دارد دلگیر هستم، اما با تمام این تفاسیر بیشتر این مدیران هستند که من را دلخور می‌کنند نه تلویزیون.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته