دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ووشوکار تیم دانشگاه آزاد:

شانس قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی دور از دسترس نیست

ووشوکار تیم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شانس کسب قهرمانی برای تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ ووشو سخت است اما دور از دسترس نیست.
کد خبر : 346520
وشو.jpg

حمیدرضا قلی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره لیگ برتر ووشو و شرایط تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر گفت: امسال تیم دانشگاه آزاد نسبت به دیگر تیم‌های لیگ خیلی دیر بسته شد البته من هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را به دلیل فوت پدرم از دست دادم اما در جدول لیگ آن چه مشخص است اینکه دانشگاه آزاد کار سختی را پیش‌رو دارد. به نظرم رقابت‌ اصلی بین تیم پارس جنوبی و پاس ناجا است و بعد از آن دانشگاه آزاد در رده سوم قرار دارد. 


وی ادامه داد: ما در هفته ابتدایی لیگ سه امتیاز بازی مقابل پاس ناجا را از دست دادیم و برد و باخت‌های انفرادی که ووشوکاران به دست آوردند شرایط را کمی سخت کرد. تیم پاس ناجا امسال شرایط خوبی دارد و سربازان زیادی را جذب کرد و به نظرم شانس قهرمانی لیگ را دارد. البته در کنار پاس ناجا، تیم پارس جنوبی هم شرایط خوبی دارد این تیم با وجود اینکه بازیکنان زیادی را از دست داد اما توانست در لیگ خوب نتیجه بگیرد.


قلی‌پور تصریح کرد: من سال گذشته با تیم پارس جنوبی بودم که امسال با تیم دانشگاه آزاد قرارداد بستم، محسن محمد سیفی به دلیل مصدومیت و جراحی که انجام داد نتوانست این تیم را همراهی کند و این مسائل باعث شد کمی از قدرت این تیم کاهش پیدا کند اما با این حال رقابت‌ بین این دو تیم است و شانس کسب قهرمانی برای تیم دانشگاه آزاد سخت است اما دور از دسترس نیست. با این حال تیم ما تمام تلاشش را به کار می‌گیرد، ضمن اینکه تیم ما چند روز مانده به رقابت‌های لیگ بسته شد و کادرفنی نتوانست زیاد بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کند و تقریباً با همان نفرات سال گذشته به میدان آمدند. 


ملی‌پوش ووشوی ایران در خصوص بازگشتش به لیگ ووشو گفت: کادرفنی در این خصوص نظر می‌دهد و آنها هر تشخیص بدهند من به میدان می‌روم. تیم ما در دور رفت مقابل پارس جنوبی و پاس ناجا نتیجه را واگذار کرد و ما باید در دور برگشت این دو باخت را جبران کنیم. همانطور که گفتم از نظر امتیازی کار ما سخت است و باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم.


قلی‌پور همچنین در مورد حضورش در رشته ‌MMA اظهار‌کرد: من این تصمیم را یک سال و نیم پیش گرفتم. رشته ساندا از نظر فنی شباهت زیادی به ‌MMA دارد و به همین خاطر من تصمیم گرفته‌ام در این سال‌های پایانی زندگی‌ ورزشی‌ام از حالت آماتور در بیایم و در ورزش حرفه‌ای فعالیت کنم. با توجه به اینکه این رشته ترکیبی است و شباهت زیادی به رشته‌های رزمی دارد به همین خاطر ممکن است خیلی از قهرمانان رشته‌های رزمی جذب آن شوند اما من احساسی تصمیم نگرفتم و سعی کردم با برنامه‌ریزی در این راه قدم بردارم. در حال حاضر یک سالی است که تمرینات این رشته را انجام می‌دهم و به احتمال زیاد چندین رقابت‌ برون مرزی در رشته جوجیستو هم خواهم داشت. 


وی در خصوص ادامه فعالیتش در رشته ووشو گفت: من اگر در رشته ‌MMA فعالیت کنم به طور حتم از دنیای ووشو خداحافظی می‌کنم، البته من این تصمیم را یک شبه نگرفته‌ام و با بزرگان رشته ووشو صحبت کردم و همانطور که گفتم همه جوانب را سنجیدم. 


ووشوکار تیم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حضورش در رقابت‌های جهانی و کسب مدال طلای این رقابت‌ها قبل از خداحافظی‌اش گفت: خوشبختانه فدراسیون ووشو در این چندسال پشتوانه‌سازی خوبی داشته است. در حال حاضر ووشوکارانی در تیم ملی هستند که از نظر تجربه از ما کمتر هستند اما از نظر فنی واقعاً قدرتمند هستند و فدراسیون در خصوص مدال‌آوری آنها نباید نگرانی داشته باشد. به هر حال عمر ورزشی هر ورزشکاری یک روز تمام می‌شود و خوشبختانه در این راه هم فدراسیون به خوبی پشتوانه‌سازی کرده است.


وی در پایان به انتخابات فدراسیون ووشو اشاره کرد و گفت: به نظرم اگر کسی غیر از علی‌نژاد ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد ووشو ضرر خواهد کرد، شرایط ووشو در چندسالی که او ریاست فدراسیون را برعهده داشت و ما روز به روز پیشرفت می‌کردیم. در حال حاضر ووشو در مجامع‌ بین‌المللی کرسی‌های تأثیرگذاری دارد و این کرسی‌ها علاوه بر اینکه به ووشو کمک می‌کند باعث پیشرفت ورزش ایران می‌شود. 


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته