دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید مدیرعامل آسان پرداخت به ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد کدهای پرداخت موبایلی

مدیرعامل آسان پرداخت از حضور شرکت‌های پرداخت الکترونیک که بدون نظارت در بازار فعالیت می‌کنند ابراز نگرانی و به لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد کدهای پرداخت موبایلی تاکید کرد.
کد خبر : 34652

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ حامد منصوری با بیان این که صنعت پرداخت الکترونیکی در کشور ما هنوز بسیار جوان است و با وجود اقبال خوب مردم هنوز نمی‌توان با اطمینان از شناخت و اعتماد کامل مردم به شیوه‌ها و ابزارهای پرداخت الکترونیکی سخن گفت، افزود: اعتماد و اطمینان مردم به شیوه‌های پرداخت الکترونیکی هنوز به مراقبت و تقویت نیاز دارد، چرا که کوچکترین شک و شبهه‌ای می‌تواند ریشه‌های نهال اعتماد عمومی به این صنعت را به سرعت بسوزاند.


او با تاکید بر این که این فضا بسیار جدی و حساس است، اظهار کرد: اگر امنیت و سرعت به عنوان مهمترین شاخص‌های پرداخت الکترونیک جدی گرفته نشود، به اعتماد عمومی مخاطبان لطمه می‌خورد.


وی با بیان این که نزدیک به 70 درصد سهم بازار پرداخت الکترونیک در اختیار این شرکت است، ادامه داد: همه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی به دنبال جذب کاربر بیشتر و به تبع آن تراکنش بیشتر هستند و این تمایل طبیعتا به رقابت‌ها دامن زده که به خودی خود بد نیست، اما توجه به این نکته مهم ضروری است که تشخیص صلاحیت‌ها و ضریب امنیت خدمات ارائه شده توسط هر شرکت پی اس پی تنها در انحصار و شایستگی نهادهای ناظر بر این حوزه مانند بانک مرکزی و شاپرک است.


منصوری تاکید کرد: نباید اجازه داد در جریان تبلیغات و رقابت‌ها، یک شرکت امنیت خدمات ارائه شده توسط دیگر شرکت‌ها را زیر سؤال ببرد.


به گفته او تخریب امنیت سایر شرکت‌ها با انحصاری دانستن تراکنش‌های امن در خدمات یک شرکت، قطعا به خدشه دار شدن اعتماد عمومی به حوزه پرداخت الکترونیکی منجر خواهد شد و در این صورت منافع عمومی همه مردم به خطر می افتد.


منصوری در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا در مورد احتمال حضور شرکت‌های بین المللی پرداخت در ایران گفت: حتی در صورت حضور شرکت‌های مطرحی مانند ویزا و مستر، اصلا به صلاح نیست شبکه پرداخت داخلی را در اختیار شرکت های خارجی قرار دهیم.


این فعال حوزه پرداخت الکترونیکی ادامه داد: خوشبختانه شبکه پرداخت داخلی ایران تقریبا در جهان کم نظیر است و نیازی به حضور شرکت‌های خارجی نیست؛ البته برای تسهیل پرداخت گردشگران خارجی در داخل ایران یا مسافران ایرانی در خارج از کشور باید امکان استفاده از شبکه‌های پرداخت بین‌المللی فراهم شود.


مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت نیز با اشاره به موضوع حساسیت‌های امنیتی درگاه‌های پرداخت موبایل گفت: واقعیت این است که نهاد ناظر و صالح برای بررسی صلاحیت شرکت‌ها، شاپرک و بانک مرکزی است؛ بنابراین اگر بر شرکت‌های این حوزه نظارت بیشتری نباشد، ممکن است هر شرکتی با استفاده درگاه‌های پرداخت بانکی موسوم به POS اطلاعات بانکی مردم را در قالب قرارداد با یک PSP و نوشتن یک اپلیکیشن دریافت کند و این خطری که این صنعت را تهدید می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته