دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 10:45
رئیس دانشگاه بهشتی خبر داد:

گسترش فعالیت‌های جهانی به کمک روسیه/مشکل در پرداخت حقوق اساتید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با کمبود جدی منابع مالی مواجه هستیم و حدود 50 درصد از حقوق استادان را در بودجه نداریم.
کد خبر : 346408
aghanaji-e1525701568425.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد آقاجانی در نوزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، بیان کرد:  این جشنواره فرصتی است که هرساله به مبحث پژوهش پرداخته سود.


وی افزود: صحبت از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرف تازه‌ای نیست و باید آنقدر بر آن اصرار کنیم تا به این مهم دست یابیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: جهت‌گیری‌های دانشگاه شامل عمق بخشیدن به تحقیق و پژوهش، سوق دادن پژوهشگران به سمت فناوری و گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان است.


آقاجانی تصریح کرد: گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه قرار دارد و بدون ارتباط با دانشگاه‌های وزارت علوم و ارتباط با صنایع نمی‌توانیم به نتایج چشم‌گیری دست یابیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص همکاری‌های بین‌المللی گفت: همکاری‌های بین‌المللی امری ضروری است و برای پیشرفت در فعالیت‌ها به آن احتیاج داریم اما تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده که امیدواریم با همکاری کشورهای دیگر ازجمله روسیه بتوانیم فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را گسترده کنیم.


وی در ارتباط با بحث بودجه گفت: پژوهش و فناوری نیاز مبرمی به بودجه دارد که مبلغ تعیین شده در کشور در مقایسه با سایر بودجه‌های کشور و سایر مراکز پژوهشی در سطح دنیا بسیار ناچیز است و در این زمینه باید تلاش کنیم که منابع مالی را از راه‌های مختلف درآمدزایی افزایش و تأمین نکنیم.


آقاجانی در ادامه بحث بودجه خاطرنشان کرد: 35 میلیارد تومان برای پژوهش در سال 97 در نظر گرفته شده است که بخشی از آن را از طریق بیمارستان‌ها تأمین می‌کنیم؛ با کمبود جدی منابع مالی مواجه هستیم و حدود 50 درصد از حقوق استادان را در بودجه نداریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: باید برای جذب نیروهای نخبه تلاش کنیم چراکه مراکز پژوهشی و به‌طورکلی فعالیت‌های علمی در کشور به نخبگان نیاز دارد تا به‌وسیله آنها جهش‌های علمی بزرگ کسب شود.


وی با اشاره به موضوع سلامت بیان کرد: هزینه‌های پزشکی هر روز رو به‌ افزایش است و بیماری‌های غیرواگیر پرهزینه هستند که باید با تکیه بر پژوهش و حرکت به‌سمت درمان‌های کم‌هزینه بتوانیم گام‌های مناسبی در این امر برداریم. پژوهشگران باید با مردم در ارتباط باشند که ارتقای سطح سلامت در جامعه گسترش یابد.


آقاجانی در خاتمه گفت: زیرساخت‌ها محدود است که به سرمایه نیاز دارد و سرمایه لازم برای آن از طریق تدوین برنامه ممکن است.


انتهای پیام/4113/


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش دانشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته