دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 11:03

قدردانی مقام‌های فرانسوی از خنثی‌کنندگان حمله به قطار آمستردام به پاریس

رئیس‌جمهوری فرانسه از سه مرد آمریکایی برای مهار کردن مرد مسلحی که در قطاری در مسیر آمستردام به پاریس اقدام به تیراندازی کرد، تشکر کرد و آن‌ها را قهرمان خواند.
کد خبر : 34640

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، این تیراندازی در نزدیکی ایستگاه قطار «آراس» صورت گرفت و به‌دنبال این حادثه، مردی مراکشی (۲۶ ساله) دستگیر شد.


براساس این گزارش، یکی از سه مرد آمریکایی در این‌باره گفت : آن‌ها زمانی که فرد مهاجم در راهرو قطار بود، از وی یک کلاشنیکف و یک تپانچه گرفتند، سپس با حمله به وی گردنش را گرفتند و بی‌هوشش کردند.


دو آمریکایی که فرد مسلح را خلع سلاح کرده‌اند، یکی عضو نیروی هوایی و دومی عضو گارد ملی آمریکا هستند. آن‌ها عصر روز جمعه با «آنتونی سادلر» دوست دوران کودکی‌شان با قطار از آمستردام به پاریس می‌رفتند که وی نیز برای مهار کردن فرد مهاجم وارد عمل شد.


مقام‌های فرانسوی گفتند: در این حادثه سه نفر زخمی شدند که جراحات دو نفر از آن‌ها جدی است.


از سوی دیگر مقام‌های «آراس» به این سه مرد آمریکایی مدال شجاعت اعطا کردند.


«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای شجاعت فوق‌العاده مسافران از جمله «کریس نورمن» مشاور انگلیسی برای کمک به خلع سلاح کردن فرد مهاجم را ستود.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از جمله کسانی است که اقدام این سه مرد آمریکایی را ستود. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا قدردانی خود را برای شجاعت و واکنش سریع چند مسافر، از جمله نظامیان آمریکا که برای مهار کردن مهاجم از خودگذشتگی نشان دادند، ابراز کرده است.


پس از حمله به مجله «شارلی ابدو» و سوپر مارکتی یهودی در پاریس در ماه ژانویه سال جاری که ۱۷ کشته برجای گذاشت، موجی از نگرانی در فرانسه ایجاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته