دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 10:08
ابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با آنا:

نفروختن آرم «طرح ترافیک» نشدنی است!

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک، محدودیتی کمی در حمل و نقل شهری ایجاد می‌کند، افزود: نفروختن آرم «طرح ترافیک» به صورت روزانه و سالانه در سطح شهر تهران امری نشدنی است چرا که بخشی از مردم برای مرتفع کردن مشکلاتشان نیازمند دریافت طرح هستند.
کد خبر : 3464

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کنترل آلودگی هوای پایتخت فروش آرمی است که به وسیله آن افراد تنها مجاز به عبور و مرور در برخی از نقاط شهر باشند، گفت: کسانی به خاطر کارهای روزانه مجبور به تردد در سطح شهر هستند، عده‌ای مانند جانبازان و افراد کهنسال نیز باید به مراکز خدمات درمانی برسند و در صورتی که نتوانند از طرح ترافیک استفاده کنند با مشکل مواجه می‌شوند و عده‌ای هم هستند که زندگی و محل سکونتشان‌ در این مناطق است، بنابراین نفروختن طرح امری نشدنی است.


عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: عده‌ای نیز از شهرستان به تهران می‌آیند تا گره‌ای از مشکلاتشان که درمانی، آموزشی، قضایی و ... است، باز کنند. بنابراین باید تسهیلاتی برای این افراد در نظر گرفته شود که بتوانند در شهر رفت‌وآمد کنند.


وی همچنین یادآور شد که در تهران سالانه با آلودگی هوا مواجه هستیم و بنابراین با فروش طرح ترافیک که محدودیت کمیتی برای تردد خودروها ایجاد می‌کند، می‌توان به نحوی این مشکل را کاهش داد.


به گزارش آنا، چند سال پیش در چنین روزهایی، زمانی که هنوز هم اجرا یا دائمی‌شدن طرح ممنوعیت ورود خودروها در محدوده مرکزی تهران موسوم به «طرح ترافیک» مورد نقد و بررسی بسیاری از کارشناسان امور ترافیک تهران قرار داشت، سرتیپ سیدامان‌الله مرتضویان معاون وقت اداره راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که طرح تردد خودروها براساس پلاک‌های زوج و فرد، حرکت خودروهای تک سرنشین را در محدوده طرح ترافیک تهران به حداقل می‌رساند.


وی هدف این تصمیم را در آن روزها صرفه‌جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوای تهران اعلام کرده بود و بعد از او چندتن از مسئولان حوزه راهنمایی و رانندگی و تصمیم‌گیران اصلی ترافیک در وزارت کشور نیز بر لزوم اجرای طرح تردد خودروها به صورت زوج و فرد تاکید کردند، طرحی که گفته می‌شد در بسیاری از شهرهای پرجمعیت و پرترافیک جهان نیز به اجرا درآمده و توفیق‌هایی نیز در برداشته است.


بنابراین مسئولان وقت تصمیم گرفتند این طرح را به صورت دائمی، هفتگی یا حتی روزانه در شهر به فروش برسانند تا به گفته خودشان هم سهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند و هم رفت‌وآمد را برای همه اقشار جامعه تسهیل بخشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته