دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خادم‌ثامنی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

پزشک، وسیله‌ای برای تحقق «هوالشافی»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تبریک فرا رسیدن روز پزشک و گرامیداشت یاد و خاطره مقام ابوعلی‌سینا گفت: حرفه‌ پزشکی حرفه‌ای مقدس بوده و پزشک وسیله‌ای برای تحقق کلمه‌ «هوالشافی» است.
کد خبر : 34631

فرزانه خادم‌ثامنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: با توجه به حدیث العلم علمان: علم‌الادیان و علم‌الابدان، برای تعالی و ارتقاء سلامت یک جامعه نیازمند به تربیت پزشکانی هستیم که همراه با تخصص، تعهد نیز داشته‌ باشند.


این پاتولوژیست با بیان اینکه جایگاه و شأن پزشکان از دوران کهن نزد ایرانیان والا بوده که ثمره‌ آن پرورش مردان بزرگی چون ابن‌سینا، رازی، جرجانی و ... شده‌ است. عنوان کرد: رشد و تعالی کشور در دست افرادی است که در کنار دانش و مهارت معیارهای اخلاقی و قانونی را سرلوحه‌ کار و عمل خود قرار دهند.


معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه، دانشمندانی که طب را با حکمت و علم‌الابدان را با فلسفه‌ حیات درهم آمیختند، جاویدان شدند، افزود: تربیت چنین دانشمندانی با داشتن صفاتی چون بااخلاق، قانون‌مدار، تلاش‌گر و ... وظیفه دانشگاه است.


این مسئول با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی کشور گفت: اول شهریور، سالروز طبیب و فیلسوف بزرگ ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا ملقب به پدر طب ایران که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده‌ است را به تمامی طبیبان فرزانه و پرتلاش ایران اسلامی و دانشجویان پزشکی تبریک عرض می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته