دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 23:39

افشاگری سناتور آمریکایی درباره رشوه عربستان به مخالفان توافق هسته‌ای

سناتور آمریکایی اتهامات قبلی درباره اینکه برخی سناتورهای آمریکایی از عربستان سعودی رشوده دریافت کرده‌اند تا تواقق هسته‌ای ایران را با شکست بکشانند تایید کرده است.
کد خبر : 34624

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه اینترنتی « ای دبلیو دی نیوز » گزارش کرد: سناتور «رند پل» روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با روزنامه کانادایی «نشنال پست» برخی مقام‌های بلندپایه در کنگره را به دریافت میلیون‌ها دلار از سفارت عربستان سعودی در آمریکا برای برهم زدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) متهم کرده بود.


«نشنال پست» به‌نقل از «رند پل» نوشت: بسیار تاسف بار است که سناتور «باب منندز» و برخی دیگر که من حتی نفرت دارم آن‌ها را یک همکار بنامم به کشورشان خیانت کرده‌اند. آن‌ها امنیت ملی ما را به خطر انداخته‌اند و جیب‌هایشان را با دلارهای نفتی عربستان سعودی پر کرده‌اند تا از موافقتنامه‌ای جلوگیری کنند که می‌تواند از به راه افتادن رقابتی تسلیحاتی در منطقه ناآرام خاورمیانه جلوگیری کند.


«رند پل» تصریح کرد: من مدارک فراوانی دارم که ادعاهایم را درباره پرداخت رشوه به برخی سناتورهای آمریکایی به‌وسیله عربستان سعودی با هدف به شکست کشاندن موافقتنامه هسته‌ای ایران ثابت می‌کند. پدران ما میراثی را برای ما به جا گذاشته‌اند و آن شان و منزلت،‌ درستکاری و وجدان و همچنین خودداری از تسلیم شدن در برابر پادشاهان مستبد است، اما متاسفانه سناتورهایی فاسد در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وجود دارند که بوالهوسانه به‌دنبال پول سعودی هستند و در نتیجه آن در حال همدستی در جنایات وحشتناکی هستند که رژیم سعودی در یمن انجام می‌دهد و منجر به کشته شدن هزاران غیر نظامی یمنی شده است.


وی گفت: من می خواهم از سناتور «منندز» سوال کنم که برای مخالفت با موافقتنامه هسته‌ای ایران چه دلایلی دارد. آیا علت مخالفت وی با این موافقتنامه ، یک میلیون دلار رشوه‌ای است که از دوستان سعودی خود دریافت کرده است یا این مخالفت، واقعا ناشی از حس میهن‌پرستی او است؟ من می‌خواهم از «منندز» سوال کنم که چه جایگزین‌های منطقی برای پایان دادن به بن‌بست کنونی و خصومت بیهوده با ایران وجود دارد که بیش از سه دهه است ادامه یافته است؟ من اطمینان دارم که وی هیچ پاسخی برای این سوال‌ها ندارد زیرا او بهتر از من می‌داند که فساد مالی در نظام سیاسی ما ریشه انداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته