دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نویسنده دفاع مقدس مطرح کرد:

مرتضی سرهنگی، پدر معنوی دفتر هنر و ادبیات جنگ

یک نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: مرتضی سرهنگی علاوه بر پایه‌گذاری دفتر هنر و ادبیات جنگ، به نوعی پدر معنوی دفتر و همه نیروهای فعال در این عرصه است.
کد خبر : 346173
IMG12094408.jpg

به گزارش حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از حوزه هنری، راحله صبوری با بیان اینکه سال‌هاست در کنار مرتضی سرهنگی کار کرده‌‌ام، اظهار کرد: از سال 1381 در حوزه هنری با آقای سرهنگی همکار هستم و در این سال‌ها از حضورشان بهره بسیاری برده‌ام.


وی افزود: توصیف آقای سرهنگی در چند کلمه سخت است؛ ایشان شخصیت خاصی دارند؛ در عین حال که آرام و کم حرف هستند، درونشان عمیق و وسیع است. من سال‌ها با جناب اصغر کاظمی همکاری داشته‌ام و خودم را شاگرد ایشان می‌دانم، اما نخستین درس‌ها برای نوشتن را از مرتضی سرهنگی آموختم و این آموختن در واقع از منش، رفتار و نوع اعتماد به نفسی که به من دادند بود و باعث شدند من وارد عرصه نویسندگی شوم.


صبوری گفت: هر بار که با آقای سرهنگی حرف می‌زنم، چیز جدیدی یاد می‌گیرم و وجه تازه‌ای از ایشان کشف می‌کنم. معتقدم می‌توان درباره این شخصیت چندین جلد کتاب نوشت.


این نویسنده خاطرنشان کرد: آثار زیادی از آقای سرهنگی خوانده‌ام و همیشه آثارشان را تحسین کرده‌ام. ایشان در ادبیات و تاریخ شفاهی کشور، بر خلاف بسیاری که به دنبال نگارش متونی با متن‌های پیچیده و سنگین هستند، دغدغه ساده‌نویسی دارند و من از ایشان ساده نوشتن را یاد گرفتم تا مطلبی داشته باشم که هر انسانی با هر سطحی از دانش و اطلاعات بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در واقع همان صفا و بی‌آلایشی و صداقتی که در رفتار و منش ایشان هست در کلمات و نوشتارشان هم به چشم می‌خورد و این ویژگی بسیار ارزشمندی است.


وی اظهار کرد: آقای سرهنگی غیر از مدیر و پایه‌گذار دفتر هنر و ادبیات جنگ، به نوعی پدر معنوی دفتر و همه بچه‌های فعال در طی این سال‌ها بودند. کسی که در سخت‌ترین شرایط با همه کم و کاستی‌ها از ابتدا چراغ دفتر را روشن نگه‌داشت و وجودش همیشه مایه برکت و نور و روشنایی برای دفتر بود. کسی که به من به عنوان یک آدم بی تجربه فرصت رشد و شکوفایی داد و من خیلی چیزها را غیر از کار نویسندگی به ایشان مدیون هستم.


گفتنی است، مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر»، ساعت 15 یک‌شنبه 2 دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار می‌شود.


مستند «متولد آذر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید رضا حسینی به زندگی و زمانه مرتضی سرهنگی، چهره برگزیده هنر انقلاب و پژوهشگر پیشکسوت دفاع مقدس می‌پردازد.


 انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته