دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1397 - 10:42
برومند خبر داد:

رونمایی از 75 دستاورد فناوری منتخب در نمایشگاه فن‌بازار

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری گفت: ۷۵ فناوری منتخب در نمايشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی می‌شود.
کد خبر : 346144

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنيان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مسعود برومند در نشست خبری نوزدهمين نمايشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و ششمين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهی ساخت ايران که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد، با اشاره به عرضه فناوری گفت: از سوم دی لغایت ۶ دی ماه این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و از ۷۵ فناوری منتخب هم رونمایی می‌شود.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به توزیع فناوری اظهار کرد: دانشگاه‌ها حدود ۵۸ درصد از فناوری‌ها را در اين نمايشگاه ارائه می‌دهند و پس از آنها پارک‌های علم و فناوری ۱۶ درصد،  پژوهشگاه‌ها ۵ درصد، مراکز رشد ۱۱ درصد و مراکز تحقیقاتی ۵ درصد باقی مانده فناوری‌ها را ارائه می‌کنند.


وی ادامه داد: 199 مرکز برای برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور دارند که تعداد 51 دانشگاه، 15 پژوهشگاه، 40 پارک علم و فناوری، 79 مرکز رشد و 14 مؤسسه تحقیقاتی را شامل می‌شوند. در این نمایشگاه 3 هزار و 199 فناوری ثبت شده عرضه می‌شود که 58 درصد این فناوری‌ها مربوط به دانشگاه و با مجموع یک هزار و 854 عدد است.


برومند افزود: 163 فناوری مربوط به مؤسسات تحقیقاتی، 505 فناوری مربوط به پارک‌های فناوری، 174 فناوری مربوط به پژوهشگاه‌ها، 357 فناوری مربوط به مراکز رشد و 146 فناوری مربوط به سایر نهادها است که در مجموع پارک‌های علم و فناوری 16 درصد، مراکز رشد 11 درصد، پژوهشگاه‌ها پنج درصد، سایر نهادها پنج درصد و مؤسسات فناوری پنج درصد از سهم فناوری در این نمایشگاه را شامل می‌شوند.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: یکی از مزایای این نمایشگاه این است که از اقصی‌نقاط کشور برای حضور در آن به تهران می‌آیند و البته در صدر تعداد طرح‌های ارائه شده به نمایشگاه، استان تهران با 320 طرح قرار دارد و استان گلستان 255 طرح، استان خراسان رضوی 118 طرح و استان گیلان 131 طرح دارند. همچنین استان مازندران با 130 طرح، استان البرز با 111 طرح، استان اردبیل 109 طرح و اصفهان با 103 طرح در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.


وی در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه و نوآورانه دانشگاهی و مراکز فناوری است و تا سقف 250 میلیون تومان از هر طرح برگزیده حمایت می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه دومین نشست مدیران ارتباط صنعت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در محل دائمی نمایشگاه برگزار می‌شود.


برومند در پایان خاطرنشان کرد: در حدود 60 سازمان با بیش از 900 نیاز فناورانه در نمایشگاه حضور دارند و صندوق‌های حمایتی نظیر صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه دفاعی، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران با این وزارتخانه همکاری می‌کنند.


انتهای پیام4085/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته