دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

ورود سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد با اشاره رهبر انقلاب بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ورود سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد را با اشاره رهبری دانست.
کد خبر : 346131

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب در مراسم جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی که صبح امروز در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد با بیان اینکه مردم شهر یزد به یک اقلیت دینی در شورای شهر رأی دادند، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره رهبری ورود این عضو اقلیت شورای شهر یزد را امکان‌پذیر کرد.


وی با اشاره به اینکه ارامنه جهان لابی قوی برای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هر زمان که جهان به ایران فشار وارد می‌کنند، این اقلیت مذهبی ارامنه است که از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب حضور ادیان مختلف در مجلس شورای اسلامی و اهل سنت در مناصب کشور را پررنگ دانست و ادامه داد: بنابراین قانون اساسی ایران توجه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی دارد و گفتگوی ادیانی در جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.


نواب با تأکید بر اینکه کتاب‌های آسمانی اعم از انجیل، تورات، زبور و اوستا برای مسلمانان قابل احترام است، عنوان کرد: ایران از زمان‌های قدیم در ترویج ادیان الهی بی‌نظیر بوده و حتی دین بودا توسط پادشاهان ایرانی در جهان گسترش پیدا کرد.


وی با اشاره به اینکه ایرانیان در نقل و انتقال ارامنه کار بزرگی را انجام دادند و هنوز هم در کشور ارمنستان مجسمه شاه‌عباس صفوی مورد احترام است، گفت: گفتگوی ادیان توحیدی در جهان و کشورهای مانند ژاپن، چین از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر است و بزرگترین دانشگاه ادیان الهی نیز در کشورمان قرار دارد.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته