دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1397 - 09:44
هاشمی تأکید کرد:

پیشرفت کشور با پژوهش هدفمند و منطبق با نیازهای روز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد گفت: پژوهش هدفمند و منطبق با نیازهای روز، کلید توسعه و پیشرفت کشور بوده و باید دانایی و تولید علم هم مدنظر قرار گیرد.
کد خبر : 346116
IMG_5603.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لامرد، سیداحمد هاشمی صبح امروز در مراسم هفته پژوهش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد برگزار شد با ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: پژوهش هدفمند و منطبق با نیازهای روز،  کلید توسعه و پیشرفت کشور است که باید در پژوهش، دانایی و تولید علم مدنظر قرار گیرد تا مشکلات اقتصادی و صنایع کشور حل‌شده و از دیگر کشورها بی‌نیاز شویم و این به معنی ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت است.


وی افزود: از دیگر وظایف دانشگاه‌ها ارتقای سطح فرهنگی جامعه است که دانشگاه با کمک نهادها و سازمان‌های فرهنگی این وظیفه را انجام می‌دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد اظهار کرد: مشارکت و همکاری این واحد دانشگاهی با نهادهای فرهنگی شهرستان ازجمله حوزه علمیه و بسیج مطلوب است و با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حال انجام بوده و مخاطب برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، عموم مردم شهرستان لامرد هستند.


هاشمی تصریح کرد: کسب مقام‌های برتر در حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی، آموزشی و پژوهشی در استان  ناشی از برنامه‌ریزی‌های هدفمند معاونت‌ها و نتیجه همکاری و همدلی بالا بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد است که استادان، کارکنان و دانشجویان با وحدت و همفکری در راستای خدمت به جامعه و منطقه در حال فعالیت هستند.


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد نیز در این مراسم گفت: پژوهش رکن اساسی پیشرفت و توسعه ملی است و دانشگاه به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد فعال در حوزه پژوهش در این میان ایفای نقش می‌کند.


مختار رنجبر شعار هفته پژوهش امسال با عنوان «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی» را در راستای نام‌گذاری سال 1397 از طرف مقام معظم رهبری با نام «حمایت از کالای ایرانی» دانست که به‌دنبال حمایت و ساماندهی پژوهش‌های دانشگاهی برای تجاری‌سازی علم و توسعه فعالیت‌های ارزش‌آفرین و دانش‌بنیان است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با برخورداری از ظرفیت مناسب آموزشی و پژوهشی و برخورداری از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب و نیز هم‌جواری با صنایع و زیرساخت‌های مطلوب منطقه در این میان نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.


به گزارش آنا، در این مراسم از پژوهشگران برجسته واحد لامرد در سطح کارکنان، استادان و دانشجویان تجلیل شد.


انتهای پیام/4121/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته