دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 17:01
سردار مومنی:

راه‌اندازی پلیس اقتصادی پاسخ به مطالبات مردم است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی پلیس مستقل به نام پلیس اقتصادی در ساختار نیروی انتظامی در حال مطالعه و بررسی است، گفت: ما در نیروی انتظامی بخش‌های مختلفی داریم که موضوعات اقتصادی را رصد و بررسی می‌کند اما تشکیل پلیس اقتصادی نیازمند قوانین و مقررات برای تاسیس، بسترسازی و تامین امکانات و تجهیزات است.
کد خبر : 34604

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی با حضور در استودیوی برنامه مثبت و منفی شبکه پنج گفت: راه‌اندازی پلیس اقتصادی به صورت مستقل پاسخ به مطالبات مردم و بخشی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است. زیرا مناسبات اقتصادی امروزه بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است.


وی ادامه داد: برای داشتن پلیس اقتصادی نیازمند بسترسازی، تجهیزات و امکانات، تامین نیروی انسانی آموزش دیده، قوانین و مقررات، حمایت دولت و مجلس هستیم. البته اکنون نیز در حال تعامل با دولت و مجلس هستیم.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وقتی صحبت از پلیس اقتصادی می‌شود، باید بخشی از اختیارات اولیه قضایی هم به آن داده شود، تاکید کرد: در برخی از کشورها که پلیس اقتصادی راه‌اندازی شده، این اختیارات به صورت مشخص و تعریف شده به آنها داده شده است.


سردار مومنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه داشتن امنیت در یک جامعه نیاز ضروری و حیاتی است، ادامه داد: در سایه امنیت کامل است که مولفه‌های توسعه اقتصادی، کشاورزی، صنعتی محقق می‌شود و شهروندان در جامعه حرکت و رشد می‌کنند. اگر امنیت نباشد، توسعه و پیشرفت هم وجود ندارد، خوشبختانه در کشور ما امنیت مطلوبی وجود دارد.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما باید بستر و زمینه‌های امنیت در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را نیز برای شهروندان مهیا کنیم، تصریح کرد: امنیت اقتصادی بعدهای دیگری هم دارد. ایجاد فرصت‌های برابر، حمایت از تولید، اطلاعات شفاف و دسترس، تغییر نکردن قوانین اقتصادی جنبه‌های نرم امنیت اقتصادی است.


سردار مومنی با اشاره به اینکه مفهوم امنیت بسیار وسیع و کلی است، تاکید کرد: خوشبختانه با استعانت الهی توفیق خوبی نیروی انتظامی در زمینه امنیت در بخش‌های مختلف رخ داده است. کاهش تصادفات رانندگی ، قاچاق کالا، جلوگیری از مواد مخدر مصادیقی است که از هدر رفت درآمد اقتصادی ملی جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته