دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 09:50
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بررسی بودجه محور کار قرار گیرد/ وزارت کشور درباره مسئله ریزگردها به مجلس گزارش دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه حرکت انقلاب اسلامی است"، گفت: حضور ملت به مذاکره‌کنندگان ایرانی این پیام را رساند که در چارچوب رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیر توافقی عادلانه باشند.
کد خبر : 3460

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب احقاق حقوق ملی در مذاکرات شد و موید به پشتوانه ملت است. راهپیمایی 22 بهمن در شرایطی برگزار شد که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت‌های جهانی در تلاش است تا از حقوق خود دفاع کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت بزرگوار ایران با حضور خود در خیابان‌ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخاسته از انقلاب مردم و از جنس مردم است و مسئولان آن نیز همگی از متن مردم انتخاب شده‌اند و بار سنگین مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند.


وی تأکید کرد: این حرکت چشمگیر پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل و شهدای عظیم الشأن انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره برد.


لاریجانی با بیان اینکه "حضور ملت به مذاکره‌کنندگان ایرانی این پیام را رساند که در چارچوب رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیر توافقی عادلانه باشند" خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طوفان عظیم حرکت مردم در این راهپیمایی حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبد و زیاده‌خواهی‌های دولت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست.









مشکل ریزگردها باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد



نماینده قم در مجلس، در بخش دیگری از نطق خود به مشکل ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور اشاره و اظهار کرد: این مشکل که مردم شریف این استان‌ها را آزار داده، موضوع مهمی است که باید همه مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند، گرچه ریشه این مشکل به بیابان‌های کشورهای همسایه مربوط می‌شود، هم رفع برخی نواقص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه، تلاش وسیعی را در سطح دولت می‌طلبد.


وی در این باره افزود: از آنجا که وزارت کشور مسئولیت یافته با همکاری سایر بخش‌های دولت در این امر ستادی ایجاد کند و پیگیر موضوع باشد، از این وزارتخانه می‌خواهم تلاش موثری در حل این معضل کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.








رفتار دوگانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمین مایه تأسف است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با نکوهش کشتار سه جوان مسلمان در آمریکا، تصریح کرد: کشتن این سه جوان مسلمان در آمریکا بار دیگر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت. آنچه مایه تأسف است رفتار دوگانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمین است. آنان که در زمان قتل چند نفر غیرمسلمان که از نظر ما هم محکوم است فریادشان به آسمان بلند می‌شود، در برابر قتل مسلمانان یا سکوت می‌کنند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند. اینگونه رفتارهای دوگانه است که بحران‌های امنیتی در جهان را دامن می‌زند و عصبیت‌ها را برمی‌انگیزد.


لاریجانی در پایان با اشاره به آغاز بررسی کلیات لایحه بودجه در نشست علنی امروز مجلس، گفت: از تلاش همکاران در کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم و امیدوارم در بررسی بودجه در صحن مجلس نمایندگان به توصیه رهبر معظم توجه کنند تا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد که صلاح کشور محور کار قرار گیرد، چه در بعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب