دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 12:44
رنجبر:

دانشگاه آزاد برای نخستین بار معاونت علوم انسانی ایجاد می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای نخستین بار دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزشی عالی کشور معاونت علوم انسانی ایجاد می‌کند.
کد خبر : 345894
IMG_6038.JPG

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری آنا از قم، بیژن رنجبر در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم اظهار‌کرد: 90 درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی متکی بر شهریه است، اگر روزی این درآمد  بر تجاری‌سازی و فناوری متکی شود می‌توان بیش از 100 میلیون جمعیت را بدون اتکا به نفت و گاز  اداره کرد.


وی تأکید‌ کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه خصوصی بزرگ است که با 1400 هزار دانشجو، با 25 هزار هیأت علمی و 30 هزار کارمند می‌تواند خود را اداره کند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در سطح سازمان ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت آموزشی و پژوهشی در علوم انسانی، معاونت آموزشی و پژوهشی در علوم پایه، مهندسی و کشاورزی، معاونت آموزشی و پژوهشی در علوم پزشکی و معاونت آموزش عمومی و مهارت‌آموزی که مباحث سازمان سما را پوشش می‌دهد.


وی گفت: برای نخستین بار در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی  به بیاناتی که حضرت امام (ره) داشته‌اند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند در بحث علوم انسانی توجه کرده و در این راستا برای نخستین بار دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزشی عالی کشور معاونت علوم انسانی  ایجاد می‌کند که خود دانشگاه آزاد اسلامی فرماندهی آموزشی و پژوهشی را بر عهده داشته باشد.


رنجبر اظهار‌ کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، بحث تحول در علوم انسانی را با 360 هزار دانشجویی که دارد اجرایی می‌کند و با این ظرفیت عظیم موجود در دانشگاه آزاد اسلامی می‌طلبد که یک معاونت مستقل داشته باشد. طرح پایش آزاد، یک طرح پژوهشی اثرگذار به صورت یکپارچه و شبکه‌ای در دانشگاه آزاد در حال اجرا است و اگر بخواهیم طرح پایش را اجرا کنیم باید فرماندهی آموزشی و پژوهشی را داشته باشیم تا بتوانیم این طرح را ایجاد کنیم.


وی گفت: دانشگاه‌ها در چالش‌های مملکت وارد نمی‌شوند اما دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا پیش‌قدم شده  و به مناسبت چهل‌سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران، چهل چالش انتخاب‌ که 9 برنامه آن مشخص‌ و موضوعات آن در سال گذشته کار شده است. در این راستا استادان مجرب انتخاب شدند و برای این چالش‌ها موضوعات را تعریف کردند و سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده رونمایی شد.


رنجبر افزود: استادان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و بر اساس موضوعاتی که موجود است برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی  به دانشجویان  موضوع بدهند که با بررسی و پژوهش دانشجویان این چالش‌ها در قالب پایان‌نامه به نتیجه می‌رسد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطمئن هستم این اتفاقی که در دانشگاه آزاد اسلامی می‌افتد  آموزش عالی کشور را متحول می کند و دانشگاه‌های دولتی در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان الگوی خودشان قرار خواهند داد.


انتهای پیام/4071/4117/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته