دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 05:00

داوری، بهانه‌ای برای پرسپولیسی‌ها/ برانکو، دلال‌ها یا مدیران، کدام یک مقصرند؟

پرسپولیس بیشترین ضربه را از سمت و سوی مدیریت خورد؛ جایی که افرادی حضور دارند که نبودشان به مراتب می‌تواند کمک بیشتری به پرسپولیس کند تا بودنشان.
کد خبر : 34585

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، اواخر فصل گذشته بود که برانکو با پرسپولیس به توافق رسید و هدایت این تیم را در دست گرفت. در همان زمان بسیاری از هواداران پرسپولیس منتظر پایان فصل بودند تا برانکو تیمی رویایی را برای لیگ پانزدهم مهیا کند. در فصل نقل و انتقالات برانکو تغییرات زیادی در ترکیب تیم پرسپوبیس به وجود آورد. خروج بازیکنانی نظیر رضا نوروزی، مهدی دغاغله، حمید علی عسگری، محمدرضا خانزاده، تادئو و ... این تصور را به وجود آورد که برانکو بازیکنان به مراتب بهتری را جایگزین آنها خواهد کرد. در این میان در فصل نقل و انتقالات نگرانی‌های زیادی در پست دروازه بانی پرسپولیس وجود داشت. سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس لیگ موفقی را پشت سر نگذاشته بود اما به رغم این موضوع برانکو برای لیگ پانزدهم باز هم به وی اطمینان کرد و تنها به جذب ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان بندرانزلی که در فهرست مازاد این تیم قرار گرفته بود اکتفا کرد، ضمن اینکه از بین نفرات فصل گذشته پرسپولیس بازیکنانی در این تیم ماندنی شدند که نسبت به آمادگی فنی آنها تردیدهای زیادی وجود داشت، بازیکنانی همچون خالقی فرد، علیرضا نورمحمدی و بابک انصاری جزو همین نفرات محسوب می‌شوند.


از سوی دیگر یکی دیگر از مهمترین اشتباهات برانکو در فصل نقل و انتقالات عدم توجه کافی به خط دفاعی تیمش بود. سن چهار مدافع مرکزی پرسپولیس روی هم رفته 131 سال است. به جز ماریچ که 28 ساله است بنگر، نورمحمدی و اومانیا همگی بالای 30 سال سن دارند و همین مسئله در بازی‌های اخیر پرسپولیس به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است. دریافت 10 گل در 4 بازی نشان می‌دهد مدافعین و دروازه‌بان پرسپولیس نتوانسته‌اند انتظارات برانکو را برآورده کنند. شاید اگر لجبازی برانکو با نژادفلاح سرپرست وقت پرسپولیس نبود سیدجلال حسینی می‌توانست درصد استحکام خط دفاعی پرسپولیس را بهبود ببخشد.


نکته دیگری که این روزها صحبت های زیادی درباره آن می شود نقش پررنگ دلال ها در جذب بازیکنان جدید پرسپولیس است. امیرعابدینی مدیر عامل سابق پرسپولیس در اظهارنظری عنوان کرد که یک دلال پرسپولیس را بسته است. وی معتقد است این دلال مثل اختاپوس روی پرسپولیس افتاده و برانکو را هم نابود خواهد کرد. هر چند این موضع بارها از سوی مدیران پرسپولیس رد شد اما برانکو در صحبت هایی کنایه آمیز اعلام کرد که 16 میلیون نفر در تهران زندگی می کنند و من فکر می کنم 10 میلیون نفر آنها دلال هستند.! هر چند سرمربی سرخ ها اظهاراتش را رد و عنوان کرد که از صحبت هایش برداشت اشتباه صورت گرفته است، اما اگر وجود پدیده دلالیسم در پرسپولیس واقعیت داشته باشد یک نکته منفی در عملکرد مدیران پرسپولیس محسوب می شود، زیرا آنها نمی‌توانند خود را در وضعیت فعلی این تیم بدون تقصیر قلمداد کنند و همه اشکالات را متوجه مربیان و بازیکنان پرسپولیس کنند.


آنچه مشخص است پرسپولیس بیشتر ضربه را از سمت و سوی مدیریت خورد؛ جایی که افرادی حضور دارند که نبودشان به مراتب می تواند کمک بیشتری به پرسپولیس کند تا بودنشان. در این میان هواداران پرسپولیس هستند که باید همچنان با چشمانی پر از حسرت نتایج ضعیف تیمشان را تحمل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب