دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 12:32
سیف در گفت‌وگو با آنا:

دکتر میرزاده 50 هزار مترمربع از پروژه‌های عمرانی واحد بروجرد را افتتاح می‌کند + جزئیات و تصاویر

50هزار مترمربع از پروژه‌های عمرانی واحد بروجرد با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه‌ها شامل کلینیک دندانپزشکی، دانشکده مدیریت و حسابداری، خوابگاه دانشجویی، پژوهشکده استادان، بوستان و محوطه‌سازی واحد بروجرد است که در افتتاح کلینیک دندانپزشکی وزیر بهداشت هم حضور خواهد یافت.
کد خبر : 34577

به گزارش خبرنگار آنا، 50 هزار مترمربع از فضای آموزشی، پژوهشی، درمانی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد فردا در مراسمی با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی - که از امروز به استان لرستان سفر می‌کند- و دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با آغاز هفته دولت، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.


سرپرست واحد بروجرد درباره جزئیات این پروژ‌ه‌ها و هزینه و اعتبار صرف شده برای ساخت و احداث آنها به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: کلینیک دندانپزشکی این واحد دانشگاهی با ظرفیت 220 یونیت و پیشرفته‌ترین تجهیزات دندانپزشکی دارای بخش‌های ترمیم، اندو، اطفال، پروتز ثابت و متحرک، ارتودنسی، جراحی، تشخیص، پریو و رادیولوژی فک و صورت با دستگاه‌های CBCT ،OPG، پری اپیکال و سیستم CAD-CAM و لیزر است.



بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور


دکتر احمد سیف خاطرنشان کرد: برای احداث این درمانگاه 6700 مترمربعی 180 میلیارد ریال هزینه شده است که مبلغ 105 میلیارد ریال صرف احداث بنا و 75 میلیارد ریال آن نیز برای خرید تجهیزات دندانپزشکی بوده است. این درمانگاه در میدان مدرس و در ساختمان معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد واقع شده و پیشرفته‌ترین تجهیزات دندانپزشکی بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور است.



پژوهشکده استادان


پژوهشکده اساتید یکی دیگر از پروژ‌ه‌های آماده افتتاح است که به گفته سیف، ساختمان پژوهشکده اساتید با بودجه‌ای بالغ بر 14 میلیارد و 700 میلیون ریال برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی استادان در زمان فراغت، ساخته شده است. این ساختمان با زیربنای 3500 مترمربع ساخته شده و دارای 64 اتاق و یک طبقه آزمایشگاه اختصاصی است که نخستین شرکت دانش‌بنیان "مرکز رشد فناوری سلامت شهرستان بروجرد" نیز در آن قرار دارد.


وی با توجه به بهره‌برداری از دانشکده مدیریت و حسابداری واحد بروجرد اظهار کرد: دانشکده مدیریت و حسابداری این واحد با هزینه 29 میلیارد ریال و زیربنای 6400 مترمربع در 4 طبقه ساخته شده و دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، کلاس‌های هوشمند و سالن اجتماعات با گنجایش بیش از 150 نفر است.



دانشکده مدیریت و حسابداری


سرپرست واحد بروجرد، خوابگاه دانشجویی شماره 2 این دانشگاه را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد و به آنا گفت: این خوابگاه در 4 طبقه و با زیربنای 6250 ساخته شده و حدود 420 دانشجو در آن اسکان دارند. بودجه اختصاص داده شده برای ساخت این خوابگاه 30 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است.


خوابگاه دانشجویی شماره 2


سیف درباره بوستان فدک این دانشگاه که در دومین روز سفر میرزاده به لرستان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: این بوستان با متراژ 8 هزار متر مربع در کنار خوابگاه دانشجویی ایجاد شده است. علاوه بر این بوستان، حدود 18000 مترمربع محوطه‌سازی نیز در این واحد انجام گرفته است که بالغ بر 8 میلیارد ریال هزینه شده است.



بوستان فدک


وی یادآور شد:‌ از این مقدار پروژه در دست افتتاح نزدیک به 24000 مترمربع ساختمان و مسقف و بقیه فضای سبز و محوطه‌سازی(26000 مترمربع) است.



فضای سبز و محوطه‌سازی


به گزارش آنا، درمانگاه تخصصی داخلی (بیماری‌های خاص) نیز که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد بیماری‌های خاص ساخته شده است، آماده افتتاح و بهره‌برداری در آینده‌ای نزدیک و مرحله‌ای دیگر است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شرکت در هشتیمن جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان عصر امروز در واحد خرم‌آباد حضور می‌یابد.


میرزاده علاوه بر ادای احترام به مقام شهدای گمنام از سایت واحد خرم‌آباد بازدید کرده و پروژه گازرسانی به این سایت را افتتاح خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته