نوآوریهای آموزشی تأثیری در آموزش ندارند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، از سال ۲۰۰۸ تاکنون بخش آموزشوپرورش آمریکا بیش از ۱,۵ میلیارد دلار برای ۲۰۰ نوآوری تحصیلی هزینه کرده است.
تاکنون ۶۷ ارزیابی روی این نوآوریها انجام شده است که نتایج آن نشان میدهد تنها ۱۸ درصد از آنها روی دستاوردهای دانشآموزی تأثیر داشته است.
آموزش یعنی ایجاد تغییر در رفتار انسانی که کار بسیار دشواری است به همین دلیل اکثر نوآوریهای آموزشی حتی قبل از در نظر گرفتن عوامل خارجی، نتایج معوقه و عواقب اجرایی شکست میخورند.
گفتنی است که استانداردسازی آزمونها (که معمولاً برای سنجیدن میزان تأثیرگذاری برنامه درسی استفاده میشود) بهترین روش برای ارزیابی اثرات نوآوری در روند آموزشی نیست.
شاید بهترین روش برای سنجیدن میزان تأثیرگذاری نوآوریهای آموزشی افزایش تعداد ارزیابیها باشد؛ اما انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود، چرا که بسیاری از مدارس تعداد امتحان و آزمونها را کاهش دادهاند.
انتهای پیام/۴۰۲۱/
انتهای پیام/