دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه جشنواره رنگ و خیال برگزار شد

اختتامیه جشنواره رنگ و خیال باحضور رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اساتید وهنرمندان نقاشی و مدیران شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.
کد خبر : 34570

به گزارش گروه فرهنگی آنا علی اکبر ابراهیمی، سیاوش مظلومی‌پور، بهمن نیکو، محمود سمندریان و نقاشان و هنرمندان با اهدای جوایز و لوح تقدیر در این جشنواره مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.


شهرام گیل آبادی، رییس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران گفت: «ما باید از هنرمندان توانایی مانند نقاشان بهرمندشویم. من از هنرمندان درخواست دارم و تقاضا می‌کنم که در کنارمردم در موقعیت‌هایی که بایداز یک معبر عبور کنیم حضور داشته باشید. این معبر یک طرفش شهرنشینی و یک‌طرفش شهروندی است.»


وی در ادامه افزود: «ما اساسأ با جامعه شهری آموزش‌ندیده روبه‌رو هستیم و در این جامعه شهری آموزش ندیده از داشته‌های خود بهره نمی‌گیریم. ما شهرنشینیم و داخل شهر زندگی می‌کنیم و واقف به حقوق شهروندی خود و ارگان‌ها نیستیم. من از شما هنرمندان برای عبور از فضای شهرنشینی به فضای شهروندی دعوت می‌کنم ومردم باید با حقوق شهروندی خود آشنا شوند. ما زمانی می‌توانیم در اداره شهر موفق باشیم که مردم با حقوق شهروندی خود آشنا شده باشند.»


وی خاطرنشان کرد: «شهر یک عنصر پویا است ما هستیم که شهر را می‌سازیم. بسیاری از شهرسازان بر این باور هستند که ایده‌ها، نقاشی‌های دیواری ومعرفتی که تبدیل به یک سازه می‌شود می‌تواند رفتارهای شهروندان را تغییر دهد و موثر باشد وما باید از این نظریه بهره گیریم.»


رییس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: «اگر امروز دور هم جمع شدیم و حلقه دوستی تشکیل دادیم باید یک چیز را مرور کنیم ابتدا درست ببینیم و بعد عاشقانه شهر خود را دوست داشته باشیم. شهرداری تهران آمادگی این را دارد که هر هفته در یک زمان مشخص جشنواره هنری درسطح شهر برگزارکند. مردم نیاز دارند که نگاه شما هنرمندان نسبت به شهر را بشناسند. در این فضا که سرعت جامعه مدرن زیاد است ممکن است شهروندان فرصت درست دیدن را نداشته باشند و ما باید نحوه درست دیدن رابه شهروندان آموزش دهیم.»


گیل آبادی در پایان گفت: «از تمامی اساتید، هنرمندان، نقاشان و تمامی دوستانی که در این جشنواره حضور داشتند و آثار خود را در معرض دید شهروندان قراردادند تشکر می‌کنم.»


اولین جشنواره آثار برگزیده نقاشان آبرنگ ایران با موضوع نماهای تهران پنج شنبه ۲۹ مرداد در پل طبیعت واقع در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب