دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 14:51
معاون امور مجلس رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران:

در خرید خدمات آموزشی می‌توان مشارکت مدیران مدرسه را جلب کرد

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان اینکه تاکید رئیس جمهوری بر این است که دولت در هر حوزه میدان را برای ورود بخش خصوصی باز کند گفت:‌ در این صورت میدان رقابت بین بخش دولتی و خصوصی حفظ می‌شود و در عرصه انتخاب مردم می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند.
کد خبر : 34555

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهوری در حاشیه همایش بررسی جایگاه مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی با رویکرد سند تحول بنیادین در رابطه با خرید خدمت خدمات آموزشی توسط دولت اظهار کرد: خرید خدمات آموزشی توسط بخش غیر دولتی به این معنا نیست که نظارت دولت بر آموزش و پرورش و یا مراکز خدماتی خریداری شده نادیده شود؛ در واقع خرید خدمات آموزشی توسط بخش غیر دولتی باعث می‌شود آموزش و پرورش با محدودیت‌های کمتری مواجه شود و ابتکار بهتر عملی در ارائه شیوه‌های آموزشی داشته باشد.


انصاری با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از بودجه همواره به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد گفت: ورود بخش غیر دولتی به آموزش و پرورش موجب می‌شود بودجه ستادی آزاد شود و این کمک بزرگی به بخش آموزش کشور است. ما در این زمینه تجربه خرید آموزشی در مدارس غیر دولتی را نیز داشته‌ایم اگر چه این موضوع هنوز اول راه است و ممکن است با مشکل مواجه شویم.


معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها می‌تواند آموزش و پرورش را در خصوص استفاده از خرید خدمات آموزشی به روز کند، گفت: در این خصوص برای آموزش و پرورش نیز دستورالعمل تدوین شده است که بر اساس آن کیفیت آموزشی کاسته نشود.


وی ادامه داد: تاکید رئیس جمهوری همواره بر این بوده است که در هر حوزه ای در دولت میدان برای بخش خصوصی باز باشد و البته میدان رقابت بین بخش خصوصی و بخش دولتی حفظ شود. مردم باید در عرصه انتخاب آزادی عمل داشته باشند.


وی افزود: به عنوان مثال ریاست جمهوری در خصوص راهسازی نیز همین نظر را داشته‌اند که بخشی از راه‌ها می‌تواند توسط بخش غیر دولتی احداث شود. در جاهایی که ضرورت دارد بخش دولتی می‌تواند بزرگراه‌هایی را ایجاد کند اگر چه ما در خصوص استفاده از خدمات بخش غیر دولتی در آغاز راه هستیم و با استفاده از یک برنامه مطلوب می‌توانیم توجه مردم را به این بخش جلب کنیم.


انصاری تاکید کرد: حتما لازم نیست استفاده از خدمات بخش غیر دولتی از خارج بدنه آموزش و پرورش باشد بلکه آموزش و پرورش نیز می‌تواند مشارکت مدیران مدرسه را در خصوص خرید خدمات آموزشی جلب کند.


معاون امور مجلس رئیس جمهوری تاکید کرد: عده‌ای فکر می‌کنند خرید خدمات آموزشی در واقع به معنی استفاده از مدارس غیر انتفاعی است که باید بگوییم این چنین نیست. در حال حاضر بسیاری از مدارسی که از بخش غیر دولتی خریداری شده‌اند در مناطق خاص با شاخص‌های عالی همان خدماتی را ارائه می‌دهند که در مدارس غیر انتفاعی نیز ارائه می شود.


وی ادامه داد: دولت می‌خواهد به تدریج از خدمات بخش غیر دولتی استفاده کند که این موضوع نیز در بهزیستی اعمال شده است. در آموزش و پرورش اگر بحث خرید خدمات مطرح می شود این به این معنا نیست که از والدین پول گرفته شود بلکه تامین هزینه ها نیز برعهده دولت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب