دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 05:30
سجادی در گفتگو با آنا:

متوسط نرخ مشارکت سیاسی در ایران بالاتر از سایر کشورها است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مشارکت سیاسی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌‌شود و متوسط نرخ مشارکت سیاسی در ایران بالاتر از سایر کشورهاست.
کد خبر : 345483

سیدکمال‌الدین سجادی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی و جلب مشارکت‌های مدنی مردم در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ابعاد داخلی و خارجی دستاوردهای سیاسی داشته است.


وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با همت شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و مقام معظم رهبری حزب جمهوری اسلامی تأسیس شد، تصریح کرد: این حزب در تاریخ احزاب ایران یک نقطه عطف در فراگیری و بسیج مردم در حمایت از اهداف انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.


سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این موضوع که احزاب پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی در بسیج و ارتقای مشارکت مردمی داشته‌‌اند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحزب یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.


سجادی، انتخابات آزاد را یکی دیگر از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران، نهادهای دموکراتیک ایجاد شدند و به ایفای نقش می‌پرداند و این مردم هستند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور را به‌صورت مستقیم انتخاب می‌کنند و حتی رهبری کشور را هم به‌صورت غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: همه این دستاوردها، جزء توسعه سیاسی و مشارکت مردم محسوب می‌شوند و متوسط نرخ مشارکت سیاسی در ایران از بسیاری از کشورها بالاتر است و نیز امروز احزاب در اروپا با بحران مشارکت روبه‌‎رو هستند اما در ایران مشارکت‌های مردمی بالای 80 درصد را هم شاهد بودیم. بنابراین در جمهوری اسلامی ایران در توسعه سیاسی، کارنامه درخشانی دارد.


انتهای پیام/4079


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته