دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 17:25
آیت‌الله اختری:

آل سعود عامل گسترش خشونت در جهان و منطقه است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم‌السلام) آل سعود را عامل اصلی گسترش خشونت در جهان و منطقه توصیف کرد.
کد خبر : 345423
4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آیت‌الله «محمدحسن اختری» عصر امروز در نشست «دفاع از مردم مظلوم یمن» که در مجتمع فرهنگی عرفان تهران برگزار شد، گفت: «همکاری و پیوستگی میان حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود. امروزه مشاهده می‌کنیم که تعداد زیادی از حوزویان در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند و تحصیل می‌کنند و همچنین بسیاری از دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه حضور دارند و به تحصیل مشغول هستند که همه اینها بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است».


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم‌السلام) با بیان اینکه در روز جهانی عاری از خشونت هستیم، تصریح کرد: «افراط‌گرایان، مظلومان و ستمدیدگان عناوینی هستند که این روزها در کنار هم قرار می‌گیرند تا نمونه‌های بارز و روشنی از خشونت و خشونت‌گرایی در عصر جدید باشند که در رأس آن آمریکای جنایتکار، انگلیس خون‌آشام و رژیم صهیونیست کودک‌کش و آل سعود و آل نهیان ستمکار قرار دارند».


وی افزود: «مردم مظلوم یمن حدود چهار سال است که شبانه‌روز مورد جنایت آل سعود و آل نهیان قرار می‌گیرند. ایران کشوری است که بیش‌ از هر کشور دیگری قربانی خشونت بوده و یکی‌ از قربانیان این خشونت آیت‌الله مفتح به‌شمار می‌رود. ایران کشوری است که بیشترین خسارت‌ها و رنج‌ها را از خشونت دیده و این روند همچنان ادامه دارد».


«اختری» تصریح کرد: «خشونت در کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه، پاکستان، بحرین، سوریه، لبنان و یمن و دیگر نقاط جهان وجود دارد و همچنان خسارت و قربانی‌های زیادی می‌گیرد. متأسفانه کشورهایی که اسوه خشونت هستند، روزی را به‌عنوان روز مقابله با خشونت ایجاد کردند. آنها این عنوان را انتخاب کرده‌اند ولی خودشان کمترین تأثیر را در کاهش خشونت دارند. آنها نتوانسته‌اند با عناوینی همچون حقوق بشر و جهان عاری از خشونت دامان خود را از خون ملت‌ها پاک کنند و تنها شاهد جنایت‌های بی‌شمار آنها در جهان هستیم».


وی تأکید کرد: «شورای امنیت و سازمان ملل متحد جرئت ندارند در یک قطعنامه از خشونت در جهان جلوگیری کنند. اینها تنها وسیله‌ای برای اهداف جنایتکارانه‌شان است. وقتی موضوع فلسطین، حماس و جهاد اسلامی مطرح می‌شود همه آنها سکوت می‌کنند ولی در گوشه‌ای از جهان وقتی جاسوس صهیونیستی محاکمه می‌شود، انواع قطعنامه‌ها را اعمال می‌کنند تا بتوانند مقاومت اسلامی را تروریست جلوه بدهند».


«اختری» تصریح کرد: «برخی تحلیلگران که ادعای بررسی وقایع جهان را دارند و مدارک‌شان را از دانشگاه‌های معتبر جهان اخذ کرده‌اند، از روی جهل یا مزدور بودن با آمریکا هم‌صدا می‌شوند که متأسفانه برخی از نمونه‌های آن را در کشورمان مشاهده می‌کنیم. کشورهای اروپایی اعتراف کرده‌اند که آل سعود عامل گسترش خشونت در جهان و منطقه است و این درحالی‌است که برخی اساتید دانشگاهی ما که می‌توان آنها را مزدور نامید از رابطه با عربستان سخن به‌میان می‌آورند و حتی با برخی از جنایتکاران آمریکایی هم‌نوا می‌شوند و درباب رابطه با آمریکا قلم‌فرسایی می‌کنند. آیا این اساتید دانشگاه واقعاً نمی‌فهمند یا اینکه مغرض هستند»؟!


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) تأکید کرد: «کنگره آمریکا به‌دنبال این است که فروش سلاح به عربستان را متوقف کند ولی نمی‌تواند. آنها نه برای دلسوزی ملت یمن بلکه برای نجات عربستان به تکاپو افتاده‌اند».


«اختری» گفت: «آل سعود جنایتکار حجاج را دور خود جمع می‌کند و در راستای مسلمان بودن خود بیانیه می‌دهد ولی همین سعودی‌ها در ماه حرام ملت یمن را به خاک و خون می‌کشند. آمریکا در گزارشی اعلام کرده در یمن در هر 10 دقیقه یک نفر کشته می‌شود».


وی تصریح کرد: «همه گروه‌های تکفیری، تروریستی، افراط‌گرا و منافقین اساس خشونت هستند و مبنایشان بر افراط‌گرایی است. اروپایی‌ها که دم از حمایت از حیوانات می‌زنند، این جنایتکاران را تأمین مالی و خود از عوامل خشونت در جهان حمایت می‌کنند».


آیت‌الله «اختری» در پایان تأکید کرد: «باید هوشیار و آگاه باشیم و ملت‌های مسلمان و آزاده‌های جهان بدانند که راهی جز وحدت و یکپارچگی برای مقابله با توطئه‌های آنان وجود ندارد. ملت یمن با پشتوانه این ملت‌های آزاده است که می‌تواند آزادی خود را حفظ کند و آل سعود را به خاک ذلت بنشاند».


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته