دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه امیرکبیر:

وزارت ارشاد برای پخش مستند هاشمی مجوز صادر نکرد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: زمانی که مجوز وزارت ارشاد کسب نشده، مدیر فرهنگی دانشگاه اعلام کرده که چون مجوزی صادر نشده، اجازه پخش وجود ندارد.
کد خبر : 345381
roasaye-13-un-bartar-iran-allamehe-motamedi-27.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه خبرگزاری آنا، مستند «هاشمی زنده است» به کارگردانی علی طادی و گویندگی ناصر طهماسب پس از دو سال پژوهش و فعالیت تولیدی اخیراً به پایان رسیده است.


با پایان مراحل تولید این مستند، قرار بود مستند «هاشمی زنده است» به‌زودی در برخی دانشگاه‌ها رونمایی شود که یکی از این مراکز، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که اکران آن لغو شد.


در همین ارتباط سیداحمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره علت لغو اکران مستند هاشمی زنده است، عنوان کرد: ما برای پخش این مستند مجوز دادیم اما مشروط به اینکه این مستند مجوز وزارت ارشاد را اخذ کند و اجازه پخش داشته باشد.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ما از سوی دانشگاه نمی‌توانیم فیلم‌ها را ممیزی کنیم چراکه این مهم، کار تخصصی است و وظیفه وزارت ارشاد است و هر نهاد یا تشکلی تقاضای پخش فیلم داشته باشد، اعلام می‌کنیم که پخش فیلم و اکران در محیط دانشگاه مشروط به موافقت وزارت ارشاد است.


وی خاطرنشان کرد: در مجوزی که شورای نظارت داده است، اعلام شده که باید وزارت ارشاد با اکران آن فیلم موافقت کند و رویه پخش فیلم همیشه به این نحو است که باید پس از تصمیم شورای نظارت، وزارت ارشاد نیز تصمیم مناسبی اتخاذ کند.


معتمدی در پایان اشاره کرد: زمانی که مجوز وزارت ارشاد کسب نشده است، در پی آن مدیر فرهنگی دانشگاه اعلام کرده که به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، اجازه پخش مستند «هاشمی زنده است» در دانشگاه صنعتی امیر کبیر وجود ندارد.


انتهای پیام/4113/پ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: امیرکبیر معتمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته