دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 12:02
زاهدی:

بیش‌از 80 درصد مدیران بانکی باید متخصص علوم‌ انسانی باشند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از 80 درصد مدیریت بانکی، 50 درصد مدیریت صنعت و 90 درصد حوزه کسب و کار متخصصان علوم انسانی باشد.
کد خبر : 345239
thumbnail (1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آزادشهر، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در همایش رسالت و نقش‌آفرینی نخبگان و استادان در انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: نتوانسته‌ایم پیوند لازم بین دانشگاه و حوزه براساس آنچه انقلاب اسلامی در نظر دارد برای سند تحول علوم انسانی برقرار کنیم.


وی افزود: البته پیوند نزدیک بین حوزه و دانشگاه برقرار که مصدایق آن حضور روحانیت و تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بوده و  اثربخشی و کارکرد روحانیون در دانشگاه‌ها ملموس است.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 10 سال گذشته در حوزه علوم انسانی تحولات خوبی صورت گرفته و ایجاد  شاخه‌های میان رشته‌ای با حضور روحانیون اتفاقات خوبی را در دانشگاه ها رقم زده است.


زاهدی با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری دست یافته است، یادآور شد: انقلاب اسلامی در زمینه علم و فناوری رشد خوبی داشته است. اکنون ایران جزء 10 کشور دنیا در حوزه تکنولوژی، فناوری و هوا و فضا است. امروز جوانان و نخبگان ما می‌توانند ماهواره پیشرفته و موشک‌های مختلف بسازند.


وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی در کشور 180 هزار دانشجو وجود داشت و تعداد رشته‌های دکتری کمتر از 10 رشته بود. امروز به برکت انقلاب اسلامی 4 میلیون و 400 هزار دانشجو وجود دارد که 30 درصد آنها دانشجو تحصیلات تکمیلی هستند.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ها  از 5 هزار نفر در اوایل انقلاب به بیش از 100 هزار نفر در حال حاضر رسیده است. تعداد مقالات به ثبت رسیده در پایگاه‌های معتبر جهانی از 500 مقاله به 50 هزار مقاله افزایش یافته است.


زاهدی اضافه کرد: اکنون در حوزه صنعت دفاعی کشور بقدری پیشرفت کردیم که متکی به خود بوده و امنیت کشور را تأمین می‌کنیم.



وی درباره جذب توریسم درمانی بیماران کشورهای همسایه ایران اظهار کرد: بسیاری از بیماران کشورهای همسایه به سبب اطمینان خاطر از فعالیت های درمانی و پزشکی کشور ایران و پایین بودن هزینه‌های درمان نسبت به کشورهای اروپایی، برای معالجه به کشور ایران مراجعه می کنند که نشان از رشد و پیشرفت ما در این حوزه است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کشور درباره فعالیت سیستم بانکی کشور ابراز کرد: نظام بانکی کنونی شایسته کشور ما نیست و باید در مدیریت بانکی کشور از متخصصان علوم انسانی استفاده شود، با اینکه دست اندرکاران و مسئولان تراز اول اقتصادی، اقتصاد اسلامی را در فعالیت های اقتصادی عمل نکرده‌اند.


زاهدی با بیان اینکه بیشتر مدیریت بانکی باید متخصصان حوزه علوم‌ انسانی باشد گفت: باید بیش از 80 درصد مدیریت بانکی، 50 درصد مدیریت صنعت و 90 درصد حوزه کسب و کار باید متخصصان علوم انسانی باشد.


وی با توجه به 27 آذر سالروز پیوند حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم داده و برای بصیرت‌افزایی قشر جوان تلاش کنند. جوانان ما آرمان‌خواه و پاک هستند؛ ولی اطلاعات درستی از مطالبات خود ندارند و وظیفه حوزه و دانشگاه اطلاع‌رسانی درست به این قشر است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در پاسخ به شبهات دانشجویان و جوانان بسیار تأثیرگذار است.


بزرگترین کار حوزه و دانشگاه ایرانی‌کردن علم متناسب با فرهنگ است


مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  آزاد اسلامی گلستان نیز در این همایش گفت: اگر علم ما بر اساس فرهنگ کشورهای دیگر گردآوری شود، نمی‌تواند مشکل جامعه ما را حل کند.


حجت‌الاسلام ابراهیم باغشنی افزود: بزرگ‌ترین کار حوزه و دانشگاه ایجاد وحدت اسلامی و  ایرانی کردن علم متناسب با فرهنگ ایرانی است.



وی تصریح کرد: وظیفه ذاتی و اولیه دانشگاه و حوزه آموزش، پژوهش و خدماتی که محصول این دو باشد, است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده دانشکده پزشکی در بهمن‌ امسال در این دانشگاه تأسیس می‌شود و امسال در دو رشته و سال آینده در چهار رشته بهداشت عمومی، بینایی سنجی،شنوایی سنجی و روانشناسی بالینی برای جذب دانشجو در وزارت بهداشت و درمان تشکیل پرونده می‌دهد.


محمدمهدی نادری افزود: بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی شهرستان با همکاری دانشجویان و استادان این دانشگاه پیگیری و رفع می‌شود.


وی افزود: این واحد دانشگاهی در کنار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول و گرگان با قدمت بیش از 30 سال جز دانشگاه‌های برند و بزرگ گلستان است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته