دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نهاوندیان:

سرمایه‌گذاری در حوزه آب باید توجیه اقتصادی داشته باشد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برای حل معضل آب و کمبود آن نیاز به مدیریت صحیح هوشمندانه داریم.
کد خبر : 345234

به گزارش خبرنگار حوزه بازرگانی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد نهاوندیان صبح امروز در دومین کنفرانس سالانه اقتصاد آب که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با تأکید به حضور بخش خصوصی در کلیه مسائل کشور، گفت: حل مسائل موجود در کشور را نمی‌توان فقط از دولت خواست و همه مسئولیت‌ها را به دوش دولت انداخت.


وی با بیان اینکه دولت باید مشکلات کشور را رسیدگی و شناسایی کند، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا بستر لازم را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم چراکه دولت و بخش خصوصی هرگاه با هم همراه و هماهنگ بودند، مشکلات را از سر راه برداشته‌اند.


معاون اقتصادی رئیس جمهور با توضیح اینکه مشکلات آبی در کشور ما به‌علت کمبود بارش باران نیست، افزود: مشکلات به‌وجود آمده به علت نداشتن مدیریت صحیح هوشمندانه بر میزان مصرف بوده است.


نهاوندیان با بیان اینکه موضوع آب دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد که باید به ریشه‌های آن پرداخته شود، توضیح داد: درحال‌حاضر موضوع آب، تبدیل به یکی از تنش‌های سیاسی و امنیتی در کشور شده است.


وی درباره سرمایه‌گذاری در موضوع آب تصریح کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه‌گذاری در حوزه آب، توجیه اقتصادی داشته باشد. دراین‌صورت بخش خصوصی برای حل مشکلات آب وارد عرصه خواهد شد.


معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بیشتر اشتغال ما در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: باید به همه جوانب امر درباره این موضوع توجه داشته باشیم و در نهایت وضع زندگی کشاورزان را در تصمیمات کلان در حوزه آب در نظر بگیریم.


انتهای پیام/4092/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
غلامی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
۰
هر سرمایه گذاری باید توجیه اقتصادی داشته باشه ولی اگه به بخش خصوصی واگذار شه حتما موفقه
هلدینگ شایسته