دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 11:09
منظری‌توکلی مطرح کرد؛

توانایی کارآفرینی در دانشجویان سما بعد از فارغ‌التحصیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل سما هنگام ورود به جامعه در یک حرفه خاص مهارت دارند و می‌توانند برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.
کد خبر : 345216
IMG_7538.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حمدالله منظری‌توکلی روز گذشته در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش دانشجویان دانشکده سما کرمان گفت: علم سبب اقتدار جامعه انسانی است و با علم و پژوهش انسان‌ها و کشورها قدرتمند می شوند؛ البته باید توجه داشت که کاربردی و فنی باشد.


وی تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش‌محور بودند که تاریخ فعالیت آن‌ها گذشته و کارایی لازم را ندارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: نسل دوم دانشگاه‌ها به‌صورت پژوهش‌محور مدیریت می‌شدند و درصورتی‌که پژوهش را تبدیل به قدرت و ثروت می‌کردند برای جامعه مفید بودند در غیر این صورت این نوع از آموزش نیز کاربرد لازم را دارا نبود.


منظری‌توکلی با اشاره به اهمیت ویژه جایگاه آموزش‌های فنی در عصر جدید و تبدیل مراکز فنی و حرفه‌ای سما به الگوی مناسب برای دانشگاه‌های نسل سوم داخلی گفت: دانشگاه کارآفرین و مولد به‌عنوان سومین نسل از دانشگاه‌ها را می‌توان کارآمدترین نوع سیستم آموزشی دانست و مراکز فنی و حرفه‌ای سما ازجمله این مراکز است.


وی افزود: دانشجویان فارغ‌التحصیل مراکز سما هنگام ورود به جامعه مهارت در یک حرفه خاص دارند و می‌توانند برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان افزود: باید سیستم آموزشی و جامعه را به سمتی سوق دهیم که افراد به‌جای تحصیلات مدرک‌محور به‌سوی تحصیلات مهارت‌محور پیش رفته و آینده اقتصادی کشور را تغییر دهند.


منظری توکلی با تأکید بر اینکه نتیجه تحصیلات فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال به‌سرعت نتیجه خواهد داد، عنوان کرد: دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای از مستعدترین جوانان کشور هستند؛چراکه آموزش مهارت‌محور را انتخاب کرده‌اند و باید به خود افتخار کنند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته