دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 00:43
دانستنی‌های پزشکی؛

سنگ کلیه را چگونه دفع کنیم

درمان اسهال، دفع سنگ کلیه، محافظت از کبد و کلیه بخشی از فواید مصرف آب زرشک است.
کد خبر : 345131

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زرشک از آن دسته خشکباری است که طرفداران مختص خودش را دارد و معمولا آب این ماده بیشتر از خودش مورد استفاده افراد به‌ویژه در فصل زمستان قرار می‌گیرد. وجود ویتامین B موجود در زرشک مصرف این ماده را به عاملی برای جلوگیری از سرماخوردگی تبدیل کرده است؛ از طرفی اسیدهای عالی فراوان در این ماده که سبب ترش شدن آن شده،  می‌تواند در جذب آهن مفید باشد.


بر اساس این گزارش، خون سازی، تقویت قلب، درمان کم خونی، درمان چاقی و دیابت، رفع انواع عفونت از بدن، پاک‌سازی کبد، درمان اسهال، دفع سنگ کلیه، محافظت از کبد و کلیه، مفید برای پوست و شادابی پوست صورت، کاهش فشار خون، بهبود دردهای شکم، از بین بردن جوش‌های صورت، رفع عطش، برطرف کردن سوزش ادرار، برطرف کردن چربی خون، سلامت دندان و لثه، درمان سنگ صفرا، رفع حرارت معده و رفع سوء هاضمه از فواید مصرف زرشک و به‌ویژه آب آن برای بدن انسان است.


بر همین اساس، اکثر متخصصان طب سنتی مصرف آب زرشک و خود زرشک را برای کاهش وزن برای همه سنین توصیه می‌کنند و از طرفی در مصرف این ماده هم نباید زیاده روی کرد چرا که سیستم روده را به هم می‌ریزد.


انتهای پیام/۴۰۴۴/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته