دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایزدی در گفتگو با آنا:

با تنقیح قوانین ایثارگری به دنبال حفظ قوانین مفید هستیم

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در اجرای طرح تنقیح قوانین مربوط به حوزه ایثارگری از 110 سال قبل تاکنون به دنبال حفظ قوانین مفید هستیم.
کد خبر : 345104
111192.jpg

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در خصوص برگزاری یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران گفت: با بررسی قوانین مربوط به 110 سال قبل تاکنون که مربوط به ایثارگران می‌شود، به دنبال بررسی و حفظ قوانین مربوط به ایثارگران هستیم. با بررسی این مدت زمان هرگونه قوانینی که به ایثارگران مربوط می‌شد را بررسی کردیم و در مجموع مشخص شد 1798 حکم قانونی مربوط به ایثارگران در قانون وجود دارد، همچنین 112 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و 1723 مورد مقررات دیگر نیز مربوط به ایثارگران شناسایی شده است. 


معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: از مجموع 1798 حکم قانونی مربوط به ایثارگران، 12 درصد از این احکام به‌صورت کامل و 38 درصد نیز به‌صورت ضمنی نسخ شده‌اند، 50 درصد باقی مانده قوانین مربوط به ایثارگران در این بازده زمانی همچنان معتبر هستند، لازم به ذکر است 840 مورد از مقررات مربوط به ایثارگران نیز فاقد اعتبار شده و باقی‌مانده این مقررات که بالغ بر 900 مورد هستند از اعتبار کافی برخوردار می‌باشند.


وی گفت: با کمک مشاورین وزرا در امور ایثارگران، در زمان اتمام تنقیح قوانین ایثارگری، به قوانینی که دارای تعارض هستند می‌پردازیم و قوانین مفید برای ایثارگران را حفظ خواهیم کرد.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته